Egy elektromos autó baleset esetén alapvetően ugyanolyan károkat szenvedhet el, mint egy benzines vagy dízeles. A baleseti károk javításában ugyanakkor egyértelműen különbözik a hagyományos meghajtású járművekétől. Az elektromos gépkocsik javítására vonatkozó szabványok és gyártói előírások ugyanis teljesen eltérőek. Tipp: Hamarosan már az elektromos autók töltésével sem kell vesződni
Az Allianz Technológiai Központ (AZT) legfrissebb tanulmányában a baleseti és tűzkár kockázatokkal kapcsolatos kártapasztalatokat összegezte. A vizsgálatok során az elektromos töltőcsatlakozóval rendelkező, jelentős elektromos hatótávolságú járműveket ért károkat elemezték a 2018 és 2020 közötti időszakban.
„Az elektromos gépkocsik külsőre alig különböznek a hagyományos meghajtású járművektől. Az akkumulátor miatt azonban nehezebbek és általában merevebb szerkezetűek. Az akkumulátort baleset esetén a lehető legjobban védeni kell a sérülésekkel szemben. Ezért az elektromos gépkocsik kialakítása a külső karosszéria lemezek alatt eltér a hagyományos meghajtású járművekétől” – mondta el Carsten Reinkemeyer, az AZT biztonsági kutatásokkal foglalkozó részlegének igazgatója.
Miért lesz előbb totálkáros egy elektromos autó? Igaz, hogy balesetben előbb kigyulladnak az e-autók, mint hagyományos társaik? Kattints és kiderül!