Az ittas vezetés, a büntetőfékezés és a piroson történő áthajtás a három legfőbb szabálysértés, amelyet a magyar autósok a legveszélyesebbnek tartanak. Érdekesség, hogy a vezetés közbeni dohányzás és evés, a leállósáv használata, a jobbra tartás elmulasztása vagy a hangos zenehallgatás nem tartozik a veszélyesnek ítélt magatartások közé. A friss felmérésből továbbá az is kiderült, hogy a KRESZ-t sokan puszta iránymutatónak tartják és szabadon értelmezik. Olvass tovább és megtudhatod, hogyan vélekednek a magyar autósok saját közlekedési szokásaikról. Tipp: Ittas vezetés, büntetőfékezés, gyerek a volánnál: Bűncselekmény vagy szabálysértés?
Fontosak a szabályok, de mégsem követjük őket
A magyar autósok az ittas vezetést (97%), a büntetőfékezést (96%) és a piroson történő áthajtást (96%) tartják a legveszélyesebb szabálysértéseknek – derült ki a Magyar Suzuki és az Ipsos közös, reprezentatív lakossági felméréséből. A járművezetők hibájából adódó balesetek 10 százaléka következett be alkoholos befolyásoltság miatt 2020-ban, így nagy többségben felelősen kezeljük ezt a szabályt. A büntetőfékezés és a piroson való áthajtás miatt bekövetkezett balesetekről nem vezetnek statisztikát, de a közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt akár hároméves szabadságvesztéssel is büntethetők.
A magyarok 92 százaléka nagyon balesetveszélyesnek tartja az indexhasználat elmulasztását, amely kanyarodáskor is kötelező és elengedhetetlen. Mégis, a közúti közlekedési balesetek 75 százaléka gyorshajtás, az elsőbbségi vagy a kanyarodási szabályok megszegése miatt történt 2020-ban Magyarországon.
„Az autóipar is számos fejlesztést vezetett be az elmúlt években az autók és utasaik biztonságának növelése érdekében. A ma elérhető számos vezetést támogató rendszerek pl.: kombinált érzékelős vészfékasszisztens, sávtartás-figyelmeztetés, sávelhagyás figyelmeztetés, holttérfigyelés, adaptív tempomat, mind az elmúlt évek innovációi. A Suzukinál kiemelt figyelmet szentelünk a biztonságnak, a legjobb biztonsági öv mégis a felelős vezetői magatartás” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője. Érdekes téma: Ha neked se megy a csukott szemmel vezetés, akkor ezt feltétlenül olvasd el
Többek szerint az egyén bizonyos esetekben eltérhet a szabályoktól, ha figyelembe veszi a saját képességeit, tapasztalatát, az autó adottságait, technikai jellemzőit. Van, aki szerint egy jobb autóval például meg lehet kockáztatni egy vakmerőbb előzést, mert a jármű lehetővé teszi. Ezt se hagyd ki: Rémálom! 5 másodpercre teljesen sötét lett a szélvédőjük vezetés közben
A cikk a következő oldalon is folytatódik.