A szocializmus egyik legkedveltebb autóját, a Wartburg modelleket 1991-ben gyártották utoljára. Abban ez évben sajnos, vagy nem sajnos, de örökre elköszönt a családok kedvenc járműve. A mostani több, mint negyed évszázados évforduló előtt tisztelgünk a márka legnépszerűbb típusaival.
A család kedvenc autója, a Wartburg
Már önmagában a 30 év is soknak tűnhet, de ha tudni akarjuk, mikor kezdődött a Wartburg sikertörténete, ennél még régebbre kell visszanyúlnunk. Az országokon átívelő siker ugyanis a 19. században vette kezdetét. 1898-ban az Eisenachi Autógyár, az Automobilwerk Eisenach elnevezte autómodelljét Wartburgnak. A szabad fordításban őrvárat jelentő típus legkedveltebb darabjai a 311/312-es széria volt, melyből több, mint negyedmillió példány született. A gyűjtők ezekért a darabokért a mai napig megvesznek.
Az itthoni abszolút győztes
Hazánkban a legnagyobb népszerűségnek az elsőkerék-meghajtású 900, valamint 991 köbcentis modell örvendett. Ezek a modellek leginkább az ’50-es évek derekán hódítottak, szinte azonnal a családok hű társaivá váltak. A nagy népszerűség ellenére, közel tíz évvel később azonban egy újabb klasszikus vette át a családi jármű piacon a vezető szerepet. Ez nem volt más, mint a kifejezetten nagy csomagtartós kockamodell, amelyet egészen 1989-ig élvezhettek a magyarországi tulajdonosok. A 353-as modell névre keresztelt típus kombi és szedán változatban volt elérhető. 993 köbcentis, kétütemű motorjával 134 km/órás végsebességre volt képes. Ha pedig ez sem lett volna elég meggyőző, elérhető volt kombi, szedán és kétajtós pick-up változatban is.
Nézegess további képeket a méltán népszerű márkáról a galériánkban:
További oldtimer autókról készült cikkeink is érdekelhetnek:
- Harrison Ford autói között oldtimer Jaguar és Tesla is van, nézd meg az elképesztő gyűjteményt!
- Ferenczi Szoni, a skeemers énekese egy oldtimerrel lép le az esküvőjéről
- Oldtimerek és elektromos autók az esküvődre