Képzelj el egy olyan jövőt, ahol minden egyes előállított és eladott csomagolást felhasználás után összegyűjtenek és újrahasznosítanak – vagyis a Hulladékmentes Világot. A Coca-Cola ezt tűzte ki célul: arra törekszik, hogy 2030-ig minden egyes eladott palackja vagy fémdoboza után összegyűjtsön és újrahasznosítson egyet, ezzel is jelentősen csökkentve az új, nem újrahasznosított csomagolóanyagok használatát, miközben csak 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagokkal dolgozik. A célok eléréséhez a Paboco startup céggel közösen megalkották az első papírpalack-prototípust. A különleges palack videón is megtekinthető, a felvételeken ráadásul bepillantást nyerhetünk a laborba, ahol a prototípusok tesztelése zajlik.
Papírpalack műanyag nélkül: lehetséges?
A két cég azon dolgozik, hogy a világon elsőként olyan, teljesen bioalapú és újrahasznosítható papírpalackot hozzon létre, ami üdítők, szépségápolási cikkek és más mindennapos fogyasztói termékek csomagolásaként is szolgálhat. Az újrahasznosítható papírpalack prototípusa már elkészült, de a tökéletes megvalósításáig még további teendők vannak. Az első generációs palack még mindig tartalmaz valamennyi műanyagot. „Ez a prototípus papírvázból áll, de még egy vékony műanyag a bélése. Ez a műanyag persze 100%-ban újrahasznosított műanyagból készül, amely felhasználás után ismét újrahasznosítható. De a cél egy olyan papírpalack megalkotása, amely teljes egészében papírként hasznosítható újra. A következő lépésben arra keressük a megoldást, hogy műanyagréteg nélküli palackot hozzunk létre – mondta a projekten dolgozó Stijn Franssen, a Coca-Cola EMEA Kutatás-Fejlesztés csomagolási innovációs menedzsere.
Mindez annak a közös útnak a része, hogy megtalálják a leginkább fenntartható csomagolási megoldásokat, és az emberek a Coca-Cola üdítőitalait úgy élvezhessék, hogy az nekik és a bolygónknak is a legjobb legyen.
Hogy az autóipar jelenleg hogyan hasznosítja újra a PET palackokat? Az Audinál például üléshuzatot készítenek belőle.