Az évek során számos rossz vezetési szokás alakulhat ki, amelyek közül van, amelyiket kényelmi szempontból alkottuk meg, és van, amiről úgy hisszük, hogy biztonságot ad. Cikkünkben azokat a beidegződéseket tárjuk fel, amelyek igen gyakoriak. És amelyek haszon helyett inkább kárt okoznak. Ezt se hagyd ki: 8 veszélyes dolog, amit sose csinálj vezetés közben
1. A sebességváltó, mint kéztámasz
Számos vezető esetében figyelhető meg az a rossz vezetési szokás, amikor is a kezét a sebességváltó karon pihenteti. Noha kényelmi szempontból valóban jó megoldás, műszaki szempontból már annál kevésbé. Amellett, hogy kifejezetten balesetveszélyes egy kézzel vezetni, a sebességváltóra nehezedő állandó nyomás még károsítja is a szinkron szerkezeteket és a fogaskereket.
2. A majdnem üres tartálynál történő tankolás
Amennyiben autónkat már jó ideje nem használjuk rendszeresen, számos szennyeződés halmozódik fel az üzemanyagtartályában. Ennek hatására nagy mennyiségű üledék gyűlhet össze a tartály aljában. Ez a szennyeződés pedig könnyen bejuthat a szivattyúkba, a szűrőkbe, súlyosan károsítva ezzel a motort. Egy teljesen üres tank esetében ez a felgyülemlett szennyeződés felkavarodik, és szinte minden esetben eljut a fontos műszaki részekhez. Ügyeljünk rá, hogy lehetőleg már félig üres tanknál pótoljuk az üzemanyagot. Tipp: 5 alapvető dolog, amit álmodból felkeltve is tudnod kell az autódról
3. Rossz vezetési szokás: ha indokolatlanul, gyakran fékezünk
A dugóban állva általános jelenség az állandó fék–gáz manőver. Sok sofőr azonban nem csupán araszolás közben alkalmazza a nagy gáz-nagy fék kombinációt. Ha betartjuk az előírásoknak megfelelő követési távolságot, és felvesszük a forgalom ritmusát, el tudjuk kerülni a szükségtelen fékezgetéseket. Ezzel óvjuk a fékbetéteket és féktárcsákat, nem is beszélve a koccanásos balesetek elkerüléséről.
4. A kézifék használatának elmulasztása
Egy nem reprezentatív kutatás szerint az automata sebességváltós autót vezetők hajlamosak megfeledkezni a kézifék használatáról. A lejtőn való parkolásnál így nagy bajba sodorhatják magukat a figyelmetlen sofőrök. Ebben az esetben az autó teljes terhe a sebességváltó kimenő tengelyére nehezedik, nem pedig az erre a célra hivatott rögzítőfékre.
Lapozz a további tippekért!