Volvo V40 Recharge: bivalyerő lakik benne

Most pedig jön a legizgalmasabb rész, a vezetési élmény! Kezdjük rögtön azzal, hogy ebben a crossoverben félelmetes erő lakozik. Aki nem készül erre, az nagyon meglepődik, ha tövig nyomja a pedált. A tesztautó hajtásáról két darab, úgynevezett Twin elektromotor (ikermotor) gondoskodik, amelyek egyenként 204 lóerős teljesítményt vonultatnak fel (innen ered a modell Twin Pro elnevezése). Ez azt jelenti, hogy ezek összesen 408 lóerős maximális teljesítménnyel képesek forgatni az első és a hátsó kerekeket, ami tekintélyes, 660 Nm-res nyomatékot jelent. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a 2690 kiló össztömegű crossover kevesebb mint 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. Mindezt teljesen elektromos meghajtással.

Volvo C40 Recharge
Csillagos ötös vezetési élményt kínál kategóriájában (Fotó: Drivemebaby)

Ezek után nem meglepő, hogy azt kell mondanunk, ennek a kocsinak meg sem kottyannak az emelkedők, még a meredek budai utakon is úgy megy fel, mint pók a falon. A C40 Recharge kormányzása kategórián felüli, abszolút csúcs. Az elektromechanikus kormányzásnak köszönhetően pontosan és precízen lehet vele kormányozni úgy, hogy nem fárad el az ember keze. Tolatásnál mindig megjelenik a tolatókamera színes, nagy felbontású képe, de a sofőrt a 360 fokos nézet is segíti. Ez a funkció a kocsi elején, oldalain, illetve a hátulján lévő kamerák képeiből teszi össze a „madártávlati” nézetet, meglepően élethű képet adva. Praktikus, hogy a kamerák külön-külön is kapcsolhatók, így bármikor ellenőrizhetjük, hogy közel állunk-e valamihez, esetleg veszélyezteti-e valami az autó épségét. Kicsit korán bejelez az akadályokra, de hamar rá lehet érezni az autóra.

Középen egyébként egy 9 colos, függőlegesen tájolt kijelzőt találunk, amin Android rendszer fut. Ezen számos funkciót kezelhetünk: beállíthatjuk a kétzónás, digitális klíma által befújt levegő hőmérsékletét, emellett külön-külön is szabályozhatjuk vele a levegőbefúvás intenzitását. Megnézhetjük az energiafelhasználást, valamint a rendelkezésre álló hatótávot. Praktikus, hogy a magyar nyelvű multimedia rendszer megmutatja azt is, hogy bizonyos paraméterek (klíma, vezetési stílus, gyorsítás) mennyire veszik ki a részüket az energiafelhasználásból. Tipp: Ez az elektromos lakókocsi 3000 kilométert is megtesz egyetlen töltés nélkül

Fogyasztás – töltés

A C40 Recharge meglehetősen komfortos vezetési és utazási élményt nyújt. Mindez a MacPherson Suspension elülső, illetve a hátsó tekercsrugós felfüggesztés, illetve a hidraulikus elven működő lengéscsillapítóknak köszönhető. A kátyúkkal teli utakat természetesen nem szereti, akkor rázkódik benne mindenki rendesen, a rugózása lehetne egy kicsit kifinomultabb. Nagy pozitívum, hogy az autó a kanyarokban is megőrzi a stabilitását, nem dől be a karosszéria és egyáltalán nem válik bizonytalanná a viselkedése, de ez már megszokhattuk a Volvótól. Ezt a crossovert tényleg a világ felfedezésére és a hosszútávú utazásokra tervezték, amelynél a valós hatótáv tapasztalataink szerint tényleg közel annyi, mint amennyinek mondják (444k km a WLTP szerint). A 78 kWh kapacitású lítiumion akksiját 150 kW-os villámtöltővel akár 32 perc alatt fel lehet tölteni, míg a töltőoszlopos, 11 kW-os töltési lehetőséggel 7-8 órával kell kalkulálni.

A teszt során a C40 Recharge energiafogyasztása 11 kWh/100km körül alakult, ami azt jelenti, hogy egy hétig simán el lehet vele közlekedni a városban töltés nélkül. Vidéki utakon pedig gondolkozik helyettünk és mutatja az útvonalat töltésekkel együtt. A hideg téli napokon nyilván kulcskérdés, hogy a lehető leggyorsabban felmelegedjen. Elektromos autóknál örök probléma hogy nyáron a hűtés, télen pedig a fűtés mennyire eszi meg az akksi töltöttségét. A Volvónál sem az előfűtés, sem az útközbeni fűtés nem zabálta a hatótávot véleményem szerint. Ez is érdekelhet: Szeretjük az elektromos autókat, de a hatótávpara még mindig ellenségünk

Van ára, de megéri

Egy szimpla villanymotoros C40 Recharge-ért 18 476 000 forintot kell fizetni, de egy kétmotoros kiadásért – mint a tesztautó – minimum 20 776 000 forintot kell letenni az asztalra. Az általunk kipróbált modell 23 316 000 forintba kerül, amiből meglehetősen nagy, másfél milliós tételt tesznek ki az extrák. Ezek közé tartozik az elektromosan visszahúzható vonóhorog, a Y-mintás felni, vagy a szokásostól eltérő kék szőnyegeket is magába foglaló kárpitozás. Ha valaki ezekre nem tart igényt, akkor reálisan nézve 20-21 millió körül tartható az ára. Az olyan plusz dolgokról, mint a kormányfűtés, vagy az ülésfűtés azonban semmiképpen sem mondanánk le.

Összegezve a tapasztalatokat a Volvo C40 Recharge tökéletes bizonyítéka annak, hogy a villanyautók egyáltalán nem unalmasak. A Volvo példája megmutatja, hogy elektromos hajtással is lehet kényelmes, komfortos, dizájnos és erős crossovert gyártani.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3
4