Élen a fenntarthatóság

A beltérben letisztult dizájn vár minket, akárcsak egy svéd nappaliban. Szeretem a Volvók belső megoldásait. Mindig tartogatnak valami újat, de megőrzik azt is, ami jó és bevált. A tesztautónak határozottan jól állt belül a kék borítás az ajtókon és a kék szőnyeg. Feldobta a belső részt, de mégsem volt túl hivalkodó. A másik kedvencem a dombornyomott térképrészlet az ajtókon, illetve a középkonzolon. Míg a korábban tesztelt XC40-ben Göteborg részletei kerültek a kesztyűtartó fölé és az ajtókra, most a svéd Abisko Nemzeti Park ihlette meg a tervezőket. Sötétben pedig még világítanak is ezek a betétek, ami határozottan hangulatossá teszi az utasteret.

Ha már a belsőnél tartunk, a teszt elején említett bőrmentes borítás tapintása meglepően hasonlít a valódi bőrhöz. A Volvo Cars által létrehozott Nordico olyan új, innovatív anyag, ami a Volvo C40 Recharge-ben debütált. A Nordico újrahasznosított műanyagokból (pl. PET-palackok) készített szövetszálakból, svédországi és finnországi fenntartható erdőkből származó bioanyagokból, valamint a borászatban használt dugókból visszanyert parafából készül. A márka kiemelt célja ugyanis, hogy kiváló minőségű, fenntartható alternatívákat keressen számos, az autóipariban jelenleg használatos anyag kiváltására.

A Volvo azt tervezi, hogy 2030-tól már csak tisztán elektromos autókat gyárt, így biztosan várhatunk még hasonló innovatív megoldásokat tőlük a következő pár évben. Ezt se hagyd ki!: Dizájner utazótáskát készített a Volvo, nem fogod elhinni, hogy miből

Mindent elkövet, hogy megszeresd

A Volvo C40 Recharge-ben praktikus megoldásokból nincs hiány. Talán túlzásnak hangzik, de a legtöbbet éppen a vezető kapja ezekből és éppen ezért kifejezetten sofőrbarát crossovernek tekinthető. Elfelejthetjük végre a villanyautókba alkalmazott (és a belső égésű motorral szerelt autókból átemelt) gyújtáskapcsolást. Itt a kocsi indításának a kulcsát csak és kizárólag a slusszkulcs jelenti, de ez is csak abban az értelemben, hogy ezzel nyitjuk, vagy zárjuk az autót. A kormány mögé ülve nem kell megnyomni még egy gombot ahhoz, hogy ráadjuk a gyújtást a kocsira. Technikai értelemben tehát a hajtáslánc már azzal aktiválódik, hogy kinyitjuk az ajtót. Az elinduláshoz pedig csak szimplán D-be, vagy R-be kell tenni az automataváltót. Mi ez, ha nem a kényelem magasfoka?

A C40 Recharge-hoz könnyedén létrehozhatunk egy Volvo-profilt, így akár az okostelefonunkkal is kezelhetjük a kocsi bizonyos funkcióit. Ez a téli teszt idején különösen jól jött, mivel már a lakásból beállíthattuk hogy mikorra legyen felfűtve az autó. A gyári applikációval továbbá kinyithatjuk vagy bezárhatjuk a kocsit, követhetjük a töltöttségi szintet. Ez a Volvo-profil egyébként még számos plusz funkciót hordoz magában, ugyanis mivel a C40 Recharge Google alapú navigációt hordoz, ezért automatikusan előhívhatjuk a jármű navigációjából a kedvenc címeinket. A Google fiók létrehozása tehát erősen javasolt, ha még nincs ilyenünk, anélkül nem minden funkciót fogunk elérni.

Volvo C40 Recharge

De nem csak ezért jó a gyári navigációt használni. Hanem azért is, mert bárhová is megyünk vele, mindig úgy kalkulál, hogy a szükséges töltési időt is beleszámolja, ha az adott táv meghaladja a rendelkezésre álló hatótávot. Vagyis a C40 Recharge helyettünk gondolkodik. Az útvonaltervezője látja, hol kell megállni és mennyi időt kell eltölteni ahhoz, hogy újra úton lehessünk. A fedélzeti komputer kijelzője pedig eleve úgy van kalibrálva, hogy a Google térképet látjuk, tehát nem kell a multimédia rendszer középső kijelzőjét nézni ahhoz, ha nyomon akarjuk követni a navigációt. Ez is érdekelhet: Hihetetlen megoldásokkal rukkolt elő a Volvo, ilyen zöld autót még nem láttál

A következő oldalon kiderül, miért akkora élmény vezetni a Volvo első tisztán elektromos crossoverét. 

1
2
3
4