Száműzi a bőrt a Volvo az elektromos autóiból

A dizájner utazótáska a Volvók belső terében használatos, új fenntartható anyagból: a Nordicóból készült. A különleges anyag alkalmazásának apropója, hogy a korábbi bejelentés értelmében az új C40 Recharge modellel kezdődően minden új tisztán elektromos Volvo modell teljes mértékben bőrmentes lesz. Ez is jól példázza a Volvo Cars azon törekvését, hogy kiváló minőségű, fenntartható alternatívákat keressen számos, az autóipariban jelenleg használatos anyag kiváltására.

Volvo C40
Volvo C40 Recharge – csak semmi bőr (Fotó: Volvo Cars)

A Volvo Cars által létrehozott Nordico olyan új, kiváló minőségű, innovatív anyag, amely a márka új generációs, tisztán elektromos típusain fog debütálni. Az újrahasznosított műanyagokból (pl. PET-palackok) készített szövetszálakból, svédországi és finnországi fenntartható erdőkből származó bioanyagokból, valamint a borászatban használt dugókból visszanyert parafából készül. Mindezzel a Nordico új mércét állít a prémium autóipari utastér-tervezés számára. Tipp: A Versace és a Fendi összeállt, megszületett a Fendace, a legújabb menő divatmárka

Volvo táska
A luxustáska a tervezőasztalon (Fotó: Volvo Cars)

„Pontosan látjuk, hogy hova kell eljutnunk a jövőben. Az első lépés az, hogy fenntartható, természetes és újrahasznosított anyagokat alkalmazunk.” – mondta Robin Page, a Volvo Cars vezető formatervezője. „Legyen szó a kifutón megjelenő kollekciókról vagy az autók belső teréről, közös felelősségünk, hogy fenntartható alternatív anyagokat találjunk.”

Ezt is ajánljuk: