A vészfékezés megtanulása kulcskérdés
Vezetéstechnikai tréner szerint fontos lenne tudni, mire képes az autó és a vezető hogyan használhatja ki legjobban a fent említett vezetéstámogató rendszereket. A szakértő szerint az alábbi biztonsági extrák lennének javasoltak minden autóban:
- automata váltó
- legalább 75 kW teljesítményű motor
- tempomat
- legzsákok
- ABS
- gyermekvédelmi eszközök
- stabilizátor
- parkolóradar
„Ami általánosságban elmondható, és ami talán, ha kötelező lenne sem lenne túlzás, az a helyes vészfékezés begyakorlása. A vezetők nagy többsége nem teljes erővel fékez, és így például a beépített vészfék-asszisztens nem tud segíteni a vezetőnek. A gáz gyors elengedésével és a fékpedál rendkívül gyors, nagy erejű lenyomásával tud beavatkozni az autó biztonsági szolgáltatása. Egy régi ABS-szel szerelt autó 100 km/óráról száraz úton megáll 42 méteren. Ma ezt egy vészfék-asszisztenssel szerelt jármű, ha a vezető helyesen cselekszik, megáll 36 méteren” – tette hozzá Székely Gyula vezetéstechnikai tréner.
Az alábbi cikkeket is hasznosnak találhatod:
Ha neked se megy a csukott szemmel vezetés, akkor ezt feltétlenül olvasd el
Forrás: Magyar Suzuki/Ipsos