A vészfékezés megtanulása kulcskérdés

Vezetéstechnikai tanpályát adtak át a szabolcsi Máriapócso
A vezetéstámogató rendszerek önmagukban mit sem érnek, ha nem vagyunk tisztában saját és autónk képességeivel, fotó MTI

Vezetéstechnikai tréner szerint fontos lenne tudni, mire képes az autó és a vezető hogyan használhatja ki legjobban a fent említett vezetéstámogató rendszereket. A szakértő szerint az alábbi biztonsági extrák lennének javasoltak minden autóban:

  • automata váltó
  • legalább 75 kW teljesítményű motor
  • tempomat
  • legzsákok
  • ABS
  • gyermekvédelmi eszközök
  • stabilizátor
  • parkolóradar

„Ami általánosságban elmondható, és ami talán, ha kötelező lenne sem lenne túlzás, az a helyes vészfékezés begyakorlása. A vezetők nagy többsége nem teljes erővel fékez, és így például a beépített vészfék-asszisztens nem tud segíteni a vezetőnek. A gáz gyors elengedésével és a fékpedál rendkívül gyors, nagy erejű lenyomásával tud beavatkozni az autó biztonsági szolgáltatása. Egy régi ABS-szel szerelt autó 100 km/óráról száraz úton megáll 42 méteren. Ma ezt egy vészfék-asszisztenssel szerelt jármű, ha a vezető helyesen cselekszik, megáll 36 méteren” – tette hozzá Székely Gyula vezetéstechnikai tréner.

Az alábbi cikkeket is hasznosnak találhatod:

Ha neked se megy a csukott szemmel vezetés, akkor ezt feltétlenül olvasd el

Forrás: Magyar Suzuki/Ipsos 

1
2