érintőképernyő fizikai gombok autó vezetéstámogató rendszerek
(Fotó: rawpixel.com/Freepik)

Az elmúlt évtizedekben számos technikai újítás és biztonsági extrák jelentek meg a személygépjárművekben, amelyek jelentősen megnövelik a balesetmentes közlekedés lehetőségét. A légzsák, az ABS, a parkolást segítő rendszerek ma már többnyire az alapmodellek tartozékai. Egy friss kutatásból azonban kiderült, hogy a hazai vásárlók sok esetben akkor sem élnek ezekkel az extrákkal, ha egyébként az anyagi lehetőségeik megengedik. Ez is érdekelhet: 5 vezetéstámogató asszisztens, amit nagyon szeretünk

Nem ismerjük és nem is hiszünk a biztonsági extrákban

Új autó vásárlásakor elsősorban az ár, majd a fenntartási költségek és a funkció alapján választanak, a biztonság csupán a hetedik helyen végzett a legfontosabb vásárlási szempontok listáján. A tájékozott autósok megfontoltan válogatnak a biztonsági extrák között, balesetmegelőző szerepükben viszont kevesebben hisznek és nagyon sokan vannak, akik az újítások nagy részét nem is ismerik. A fogyasztók a légzsákokat (95%), az ABS-rendszert (86%), a gyermekbiztonsági funkciókat (84%), illetve a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető elektronikát (81%) tartják a leghasznosabbnak balesetmegelőzés szempontjából. A visszajelzések alapján ezeket használják a legnagyobb arányban.

nissan asszisztencia gombok
Te mindegyik vezetéstámogató asszisztenciával tisztában vagy?

A márkakereskedők szerint a hazai vásárlóknak az ütközéselkerülő- és megelőző rendszerek, a radaros fékasszisztencia (RBS), illetve elektronikus menetstabilizáló rendszerek terén vannak hiányosságaik, hiszen nem is ismerik ezeket. A megkérdezettek – bár fontosnak tartják a vezetéstechnikai kiegészítőket -, többnyire úgy gondolják, hogy az autók biztonsági felszereltsége nem járul hozzá nagy arányban a közlekedés biztonságához. Tipp: 45 éve kötelező a biztonsági öv, mégsem egyértelmű a használata

A következő oldalon mutatjuk, az autóban milyen biztonsági felszerelések javasoltak egy vezetéstechnikai tréner szerint

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2