Íme, minden idők legnagyszerűbb közúti versenyautói

Audi Quattro (1980-1991): az uralkodó közúti versenyautó

Amikor a rali-világbajnokság szabálykönyve engedélyezte az összkerékhajtású modellek rajthoz állítását, az ingolstadti márka elsőként reagált, és bevezette a Quattrót. A modell különböző kiviteleiben tíz éven át uralta a WRC világát, miközben más sportágakban is domináns jelenségnek számított. Különösen emlékezetes a rövidebb tengelytávval, kisebb motorral szerelt, 1984-től elérhető Audi Sport Quattro, amely versenykivitelében karbon-kevlár karosszériával és 450 lóerős motorral frusztrálta ellenfeleit. Közúti verziója 306 lóerőre volt képes. Utóbbiból 204 darabot gyártottak, amelyekért fájdalmasan sokat, közel 204 ezer német márkát kértek.

audi_sport_quattro_16

Ferrari 250 GTO (1962-1964): ma felbecsülhetetlen értéke van

Amilyen rövid életű volt, olyan legendásan sikeresnek bizonyult a Ferrari könnyű közúti versenyautó, amely pályafutása alatt gyakorlatilag minden fontos bajnokságot megnyert. 3.0 literes V12-es motorja 300 lóerőt adott le, alumínium karosszériája nem csak szépséges, de különlegesen áramvonalas is volt. A mindössze 33 darabos szériában gyártott Gran Turismo Omologato fennmaradt példányai ma a bolygó legértékesebb autóinak számítanak.

ferrari_250_gto_48

Ford Sierra RS Cosworth (1986-1992): sikerek az egész világon

Az FIA legalább 5000 darabos homologizációs szériát követelt meg az A-csoportos versenyautók gyártóitól, abban bízva, hogy ezzel szelídebbé teheti a kategóriát. A Ford Sierra RS Cosworth azonban minden volt, csak nem visszafogott: Németországtól Japánig, Új-Zélandtól Nagy-Britanniáig számos túraautó-bajnokságban aratott sikereket. A kétliteres, 375 lóerős versenymotor a közúti verzióban 204 lóerőt adott le.

ford_sierra_rs_cosworth

Fiat 131 Abarth Rally (1976): elérte a 240 lóerőt

Kevésből sokat kihozni: ez volt Carlo Abarth specialitása. A Fiat 131 Abarth Rally mindössze 400 példányban elkészült közúti kivitele 140 lóerős DOHC motort, szinkronizálatlan versenyváltót és független hátsó felfüggesztést kapott. A versenyverzió mechanikus befecskendezéssel elérte a 240 lóerőt. Kevesen tudják, hogy 1980-ban Walter Röhrl világbajnoki címet ért el az autóval.

fiat_abarth_131_rally_5

A cikk a következő oldalon folytatódik.

1
2
3
4