Íme, minden idők legnagyszerűbb közúti versenyautói

Jaguar XJR-15 (1990-1992): csupán 53 példányban gyártották le

Nem homologizációs modell, egy ilyen összeállításból mégis kihagyhatatlan ez a különleges Jaguar modell, amely gyakorlatilag a Le Mans-győztes XJR-9 utcára idomított kivitele volt. A csupán 53 példányban gyártott, egyenként félmillió angol fontért kínált szupersportkocsi az első olyan közúti jármű volt a világon, amelynek karosszériáját teljes egészében szénszálas kompozitokból készítették. A C-csoportos előírásoknak megfelelően fejlesztett típus menetkész tömege mindössze 1050 kilogramm volt, a 6.0 V12-es motor 450 lóerőt adott le.

jaguar_xjr-15_7

Lancia Stratos HF Stradale (1973–1978): a mozgékonyság volt a fegyvere

Pontosan 500 darabot építettek a Bertone futurisztikus karosszériáját a Ferrari Dino V6-os motorjával kombináló kupéból. A rali-világbajnoki címre törekvő Lancia közúti verziója 320 helyett 190 lóerőt teljesített, de a minimális tömeg (980 kg) és az extrém rövid tengelytáv (218 cm) félelmetesen mozgékony autót eredményezett.

lancia_stratos_hf_21

Lexus RC F Track Edition (2019-): a szívómotor becsülete

Az alapmodellel párhuzamosan, 2014-ben bevezetett Lexus RC F utolsó szamurájként védelmezi a mai napig a szívómotor becsületét az egyre inkább elturbósodó világban. A Track Edition annyira közel került a GT3-as versenyverzióhoz, amennyire az közúti körülmények között elképzelhető; fejlesztésében a márka japán és észak-amerikai versenycsapatai is közreműködtek. Karbon-kerámia fékeket, hiperdrága titán hangtompítót, valamint számos szénszálas alkatrészt találunk a modellen. Ezek összességében 80 kilogrammal csökkentették a kupé tömegét.

lexus_rc_f_track_edition_9

Mercedes-Benz CLK GTR (1999): közúti versenyautó, ami egy valóságos torpedó

A Mercedes addig halogatta a sikeres CLK GTR homológ példányainak a legyártását, hogy mire végül hozzáfogtak a 25 darabos szériához, érdeklődés hiányában megszűnt az a géposztály, amiben a versenyautó indult. Ez azonban semmit nem von le a közúti versenyautó erényeiből: a torpedó versenypályáról származó motorjának lökettérfogatát 6.0-ról 6.9 literre növelték. A csúcsteljesítmény elérte a 612 lóerőt, a végsebesség a 344 km/h-t.

mercedes-benz_clk_gtr_amg_coupe_strassenversion_64

A cikk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3
4