6. Danica Patrick

danica patrick női autóversenyző

Az egyik legsikeresebb női autóversenyző a NASCAR és az IndyCar történetében. 2005 és 2018 között, évről évre aktívan részt vett mindkét versenyben, 2008-ban pedig megnyerte a japán nagydíjat. Összesítettben a 2009-es kilencedik helyezés a személyes legjobbja az IndyCar-on, ugyanabban az évben pedig még egy harmadik Indy 500-es és egy Daytonai 24 órás verseny nyolcadik helyezés is befigyelt. Elképesztő teljesítmény! Sajnos azonban 21 év után tavaly nyáron először rendezték meg úgy az Indy 500-at, hogy egyetlen női autóversenyző sem állt rajtrácsra. További infó ittHova tűntek a női autóversenyzők az Indy 500-ból?

Danica újabb történelmi sikere 2013-ban következett be, amikor ő lett az első női autóversenyző, aki pole pozícióból indulhatott a rangos Daytona 500 versenyen. Danica 2018-ban a csúcson hagyta abba a profi versenyzést, karrierje során összesen 116 versenyen indult, háromszor pole pozícióból, hétszer lett dobogós.

7. Suzanne Vanderbilt

suzanne vanderbilt

Az 1950-es években az amerikai General Motors úgy akarta felkelteni a női vásárlók figyelmét, hogy létrehozott egy női autótervezőkből álló csapatot. A reklámkampány nem bizonyult sikeresnek, amihez hozzájárult az is, hogy a GM tervezői részlegének feje, Bill Mitchell kijelentette, hogy egyetlen nő sem lehet egyenrangú a férfi tervezőkkel. A kijelentés és a férfiak által dominált szcéna ellenére az egyik női autótervező, Suzanne Vanderbilt kitartott a cég mellett, és hosszú évek fáradságos munkájával felküzdötte magát a vállalati ranglétrán. Vanderbiltet 1972-ben kinevezték a Chevrolet utasterével foglalkozó részleg vezető tervezőjévé. Vezetőként olyan legendás autómodelleken dolgozott, mint a Nova, a Camaro és a Chevette.

A követező oldalon további női feltalálók és autóversenyzők várnak, akiknek sokat köszönhetett az autóipar.

1
2
3
4
5