4. Duplázzuk a követési távolságot őszi autózás alatt

őszi vezetés
A pára és az eső az őszi vezetés során gyakran megnehezíti, hogy tökéletesen kilássunk az autóból

Ha köd van, és például csak 50 méterre látunk el, akkor ez a biztonsági távolság, ezt kell tartani minden előttünk haladó járműhöz képest. A sebesség ne haladja meg az 50 km/h-t, így lesz elegendő a fékút vészhelyzet esetén.

Nem kell feltétlenül eső ahhoz, hogy az úttest síkos legyen, a páralecsapódás és az alacsony hőmérséklet is meglepő dolgokat okozhat. Ezért különösen óvatosnak kell lenni, amikor árnyékos szakaszokon haladunk. Főleg a kanyargós szakaszokon kell figyelni. Nedves úton vezetve kétszer akkora biztonsági távolságot kell tartani, és tanácsos időről időre finoman a fékezni, hogy „kiszáradjon” a fékbetétek nedvessége. TIPP: Ezt kell tenned, ha a kanyarban megcsúszik az autó

5. A vízátfolyásnál felejtsük el a fékeket

A heves esőzések gyakoriak ősszel, így fennáll a veszélye a vízátfolyásnak. Ebben a helyzetben soha ne fékezzünk erősen addig, amíg a kerekek nem érintkeznek ismét a burkolattal. Majd a kormánykerék kíméletes mozdulataival korrigáljuk a kormányzást. Ez is érdekelhet: Esős időben a legnagyobb ellenséged az aquaplaning. Te tudod, mit tehetsz ellene?

6. Tartsuk stabilan a kormánykereket

Az őszi vezetés másik kihívása az erős szél, főként az autópályán. Csökkentsük a sebességet és tartsuk szilárdan a kormányt, amikor teherautókat előzünk, mivel a szél hirtelen megváltoztathatja az autó kormányzási képességét.

autóvezetés autópálya kormány
Az őszi vezetés túlmutat azon, hogy rutinból megoldjuk a kihívásokat – sokkal jobban kell figyleni az autópályán is; fotó: Freepik/fanjianhua

7. Őszi autózás során is figyeljünk a vadon élő állatokra

Ősszel sok vadon élő állat mozog, így nagyon fontos, hogy lassítsunk, ha olyan utakon haladunk, ahol a környéken élő állatokra figyelmeztető táblák vannak. A vadbaleset komoly téma rengeteg kérdéssel: elüssük, rántsuk félre a kormányt, hajtsunk az árokba? Ebben a cikkben adtunk tanácsot ezekre a rázós helyzetekre.

Forrás: Seat

1
2