Az LG Electronics (LG) összefogott a Net-a-Porter nemzetközi online luxusáruházzal, hogy egy limitált kiadású, kiváló minőségű, környezetbarát, természetes anyagokból készült ruhakollekciót alkossanak. Úgy tervezték meg, hogy minden darab évekig hordható legyen. A kapszulakollekció célja, hogy segítse a vásárlókat egy fenntarthatóbb életmód kialakításában és hozzájáruljon a divatiparra jellemző pazarlás globális problémájának csökkentéséhez. Ennek a volumene a Világgazdasági Fórum becslései szerint világszerte eléri az évi 400 milliárd dollár.
A kapszulakollekció üzenete: Törődj azzal, hogy mit viselsz
A kezdeményezés az LG #CareForWhatYouWear (Törődj azzal, hogy mit viselsz) kampányának része. Ez a vállalat hosszú távú, a globális szén-dioxid-lábnyom csökkentését célzó projektje. A nemzetközi kampány arra hívja fel a vásárlók figyelmét, hogy miként csökkenthetik a ruházati hulladék mennyiségét azáltal, hogy a megfelelő mosás révén minimalizálják a textíliák károsodását. A kampány és a kapszulakollekció emellett kihangsúlyozza a tartós, környezetbarát ruhák vásárlásának és az elhasználódott ruhák újrafeldolgozásának környezeti előnyeit és annak fontosságát, hogy a már nem hordott ruhaneműinket olyanoknak adjuk tovább, akik valóban viselni fogják őket.
Ennek érdekében az LG és a Net-a-Porter három, a divat fenntarthatósága iránt elkötelezett márkával — Mara Hoffman, Le Kasha és Bondi Born — lépett partnerségre. A közösen alkotott fenntartható ruhakollekció 100 százalékban tartós, gépben mosható, vegytisztítás nélkül is könnyen kezelhető anyagokból áll.