Az utakon jelen lévő feszültség sajnos az egész közlekedési kultúrát átszövi. Jellemző a közlekedésre az indulatosság, az agresszió, olykor pedig az empátia teljes hiánya. Ez pedig soha nem vezetett még semmi jóhoz. Viszont annál több közlekedési balesethez és tragédiához. A Hungarian Motorsport Development Agency (HUMDA) számára készített prevenciós és társadalmi célú kampány főszereplői a magyar motorsport két meghatározó alakja, Talmácsi Gábor és Michelisz Norbert. A cél a szemléletváltás, a közúti balesetek csökkentése, és az empátia növelése.
Maradj ember! Még a volán mögött is
A kreatív koncepció azt mutatja be, hogy milyen életidegen és furcsa lenne, ha úgy viselkednénk egymással nap mint nap, mint ahogy hajlamosak vagyunk viselkedni vezetés közben, minden további nélkül. Ha ugyanolyan agresszívan, figyelmetlenül, minden empátia nélkül lennénk jelen az élet más területein is, ahogyan vezetéskor sokaknak sajnos teljesen megszokott, és bosszúság szőné át minden emberi interakciónkat. Furcsa lenne, nem? Ebben a cikkben arra keressük a választ, miért viselkedünk így: Agresszió az utakon: miért tolakodsz, villogsz, mutogatsz?
A film végén jutunk el egy ideális, példamutató közlekedési szituációhoz, amiben a hazai autó- és motorsport két neves képviselőj, Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor látható. Nézd meg a kampányvideóhoz készült werkfilmet is, amiben a két sportoló is megszólal.
A kampány az empátia és a kölcsönös tisztelet fontosságára hívja fel a figyelmet, és ezzel próbálja enyhíteni az úton közlekedők közti ellentétet. Így pedig csökkenteni a közúti balesetek számát Magyarországon. Fő üzenetünk, hogy maradjon elsősorban ember mindenki a volán mögött is!
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:
- Vannak napok, amikor úgy érzed, minden autós megőrült? Ez lehet az oka
- Vezetési stílus: így vezetnek a magyarok
- Erre az 5 előnyre tehetsz szert, ha a lassabb vezetés mellett döntesz
- A 20 éves magyar lány többet tud a vezetésről, mint bárki más – tippeket…