Feltörekvőben az olasz divatház
A tervező testvére segítségével 1978-tól elkezdte aktívan felépíteni a márkát, az ikonikus medúzafejes logót a szülővárosukban megmaradt ógörög romok inspirálták. Bátyja, Santo a divatház elnöke, míg húga, Donatella az alelnöki pozíció mellett Gianni kreatív tanácsadója lett.
Az elkövetkező években a márka sikert sikerre halmozott. 1982-ben Gianni megálmodta a ma is egyik legnagyobb újításaként számon tartott orotont, a vékony, metálfényben ragyogó anyagot, amely a későbbi Versace kollekciók védjegye lett. Ehhez az évhez köthető egyébként a Versace kiegészítők és a berendezési tárgyak értékesítésének megkezdése is.
Hírességek kedvence
Az igazi luxusmárka státuszt 1989-ben elinduló, már kifejezetten a haute couture fókuszú Atelier Versace hozta meg az olasz divatház számára. A divatbirodalom minden szintjén közreműködő Gianni Versace hírességeket kért fel arra, hogy szerepeljenek a márka reklámkampányaiban. A 1990-es évek olyan legendás szupermodelljei közül többet, például Naomi Campbellt, Christy Turlingtont, és Linda Evangelistát is a Versace kifutói indították el a világhír felé.
Az egyik leghíresebb Versace ruha az akkori mértékkel elképesztően provokatívnak számító miniruha, amelyet Elizabeth Hurley viselt a „Négy temetés egy esküvő” című film bemutatóján Hugh Grant partnereként. A köznyelvben csak „A Ruha”-ként emlegetett kis feketét a Versace szívességként adta kölcsön az akkor még gyakorlatilag ismeretlen brit színésznőnek. Arra egyik fél sem számított, hogy a bemutatót követően az egész világ az olasz titán egyik legprovokatívabb tervezéséről beszél majd.
A következő oldalon megtudhatod, hogy került hatalomra Donatella Versace