olasz divatház luxusmárka versace
(Fotó: Versace/Instagram)

Az olasz divatház a világ egyik legsikeresebb családi vállalkozása, hiszen a cég kulcspozícióinak többségét a mai napig olyan emberek látják el, akiknek Versace a vezetéknevük. De hogyan lett egy milánói kisboltból sztárok által istenített világmárka?

Gianni Versace édesanyja, Francesca szabóságában kezdte pályafutását, először itt ébredt fel benne a ruhák és a divat iránti szerelem. 26 éves volt, amikor Milánóba utazott azért, hogy tervezőként dolgozzon.

donatella gianni versace elton john
Donatella Versace, Elton John és a márka alapítója Gianni Versace ’90-es években (Fotó: Donatella Versace/Instagram)

Az első, már Versace-ként futó kollekciója 1977-ben született meg, ezt az eddig főként más márkáknak dolgozó Gianni egy, a modern művészetek milánói múzeumában tartott divatbemutatón mutatta be. Rá alig egy évvel megnyílt az első Versace butik a város divatnegyedében – ez az üzlet ma is ugyanott működik.

„Armani öltözteti a feleséget, Versace a szeretőt.”- Donatella Versace

A legendás tervező mindig is az életet, a szépséget és a nőiességet ünnepelte kollekcióival. Így nem csoda, hogy üde színfoltként robbant be a visszafogott színekkel és stílusokkal dolgozó nemzetközi divatvilágba – a szexualitást és az eleganciát ügyesen ötvöző ruhái kezdettől fogva megosztották a közönséget. Ekkortájt kezdődött rivalizálása a kor másik meghatározó olasz tervezőjével, Giorgio Armanival.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3