divatipar divattervezés fenntarthatóság
A METU új képzésén az oktatott tárgyak fele művészeti és divat tematikájú, fele pedig gazdasági és menedzsment ismereteket nyújt; fotó: Freepik/master1305

A luxusiparban ma már kiemelt szerepet kapnak a társadalmi felelősségvállalási projektek, amelyek menedzsmentje új ismereteket igényel. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) ezért úgy döntött, hogy új képzést indít. A Fenntartható divatmárka menedzsmentje szeptemberben indul, a három szemeszterből álló továbbképzésen végzett hallgatók fenntarthatósági szempontok alapján lesznek képesek megreformálni a textil-, és divatipar ellátási láncait. A képzés a minőség és egyediség mellett a pozitív társadalmi gyakorlatokat is a divatmárka-építés kulcsfontosságú elemeként határozza meg.

A divatipar paradigmaváltása komplex tudást követel

Az intézmény 5 éve indította el Divat- és luxusmárka-menedzsment szakirányú továbbképzését. A piaci változásokat látva azonban úgy döntött, új alapokra helyezi a divatmenedzsment-oktatást. A fenntartható divat iránti kereslet növekedésével mind a tömegmárkáknak, mint pedig a prémium és luxusmárkáknak szüksége lett olyan fenntarthatósági ismeretekkel rendelkező szakemberekre, akik a tervezéstől az értékesítésig képesek a textil-, és divatipar ellátási láncának megreformálására. „A divatiparban kézzel fogható paradigmaváltás tapasztalható a fenntarthatóságra való törekvés terén is. Mi pedig a hazai piacon is ezt a szemléletet szeretnénk képviselni. Ezért hoztuk létre a Fenntartható divatmárka menedzsmentje szakirányú továbbképzést. A képzés különlegessége, hogy az egyes területek – gazdaságtan, marketing, divatipari ismeretek, pénzügytan, menedzsment ismeretek – tantárgyait kisebb, fókuszáltabb egységekre bontottuk, és ezek oktatására a témák kiemelkedő szakembereit kértük fel” mondta el a szak vezetője, Szilágyi-Csüllög Mónika.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

1
2