Forgószék az autóban
A Buick Flamingo önmagában nem volt új modell, hiszen a szintén 1961-es Buick Electra 225-ös kabrió volt az alapja. A Flamingót az akkor még meglehetősen egyedi megjelenése különböztette meg az Electrától. Az 50-es és 60-as években nem volt gyakori látvány egy ilyen feltűnő kocsi, így a gyöngyházrózsaszínű koncepcióautó vélhetően lehengerelte a közönséget. Az autó újításai közé tartozott még a szintén egyedi rózsaszín bőr- és nehézselyem-kárpitozás, valamint a fémdíszítések szerte a kocsiban. Ilyen és hasonló divatelemeket, amik a vezető komfortérzetét voltak hivatottak növelni, még jobbára csak hasonló koncepcióautókon láthattak az érdeklődők. Mindez azonban eltörpül az autó legjellegzetesebb újítása, a 180 fokban forgatható anyósülés mellett, még akkor is, ha az vélhetően minden biztonsági előírásnak ellent mondott.
Sajnos az egyetlen legyártásra került Flamingo sorsa ismeretlen. Azonban valószínűsíthető, hogy a legtöbb egyedileg tervezett GM koncepcióautóhoz hasonlóan ez is megsemmisítésre került.
Tanulmányautók az ipar fejlődéséért
Napjainkban a legnagyobb autógyártók egyre többször sokkolják a világot furcsábbnál furcsább, futurisztikus koncepcióautókkal. Ezek a látványos autócsodák természetesen nem az utakra, de még csak nem is tömeggyártásra készülnek. Az ilyen prototípusok leginkább az ipar fejlődését, valamint a konkurenciával való versengést hivatottak elősegíteni, ami ösztönzi az autógyártókat, hogy törekedjenek a megújulásra.
Forrás: Mac’s Motor City Garage