BMW X1 plug-in hibrid: 50 km tisztán elektromosan

BMW X1 25e zöld rendszáma

A géptető alatt egy 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor található, ez a BMW-nek a TwinPower Turbo technológiájával működő egysége. Ez már csak 125 lóerős, de a hátsó tengelynél szerencsére ott van az ezt kiegészítő 96 lóerős villanymotor. Azért a „már csak”, mert pár évvel ezelőtt, amikor még újdonságnak számított a márka kisebb plug-in hajtáslánca. Akkor ugyanis még nagyobb teljesítménnyel bírt a belsőégésű motor, az elektromotor pedig a mostaninál gyengébb volt.

Szeretem a plug-in hibrid hajtású autókat, de persze ezerféle variáció létezik és sok minden függ attól, hogy milyen és mekkora a belsőégésű motor, valamint az elektromotor. A BMW X1-be egy (bruttó) 8,8 kWh-s akkumulátor került és emellé kb. 50 km hatótávot ígér a gyártó. Az összteljesítmény 220 lóerő és 385 Nm nyomaték. Ez nem olyan rossz, tekintve, hogy 1820 kg-ot nyom az autó. Végsebessége 193 km/h, gyorsulási ideje álló helyzetből 0-100-ra 6,9 másodperc.

Sajnos az üzemanyagtank mindössze 36 liter, de ha fullra van töltve a hibrid akksi, akkor nincs miért aggódni, mert az említett hatótávval remek az összkép. Ha viszont nem jutott idő a töltésre, akkor nyilvánvalóan szimpla hibridként működik a jármű fékenergia-visszanyeréssel és motorfékezéssel.

BMW X1 25e motortér

Apropó töltés: ez nem az az információ lesz, amitől leesik az állad, vagyis lehet, hogy le fog, de a rossz értelemben. DC töltővel nem, csak AC-vel lehet tankolni az elektronokat a BMW X1-be bal elől. A töltéserő 3,7 kW, ami azt jelenti, hogy az autó csont üres allapotból 2,5 óra alatt töltődik fel 100%-ra. Az ingyenes, félórás töltőoszlopot nem ajánlom, mert valami eszméletlen 2 kilométernyi hatótáv töltődik bele a 30 perc alatt. Érdemes lehet beruházni a BMW Wallbox-ba az otthoni töltéshez. Ám az mindenképpen előny, ha valaki a munkahelyén is tudja időközben tölteni a járművet.

A WLTP-szerinti átlagfogyasztás 2,1 liter, nálam a teszten 13 kwH/100 km-t produkált, ha pedig csak a benzinmotort használtam, 7-8 litert fogyasztott 100 kilométeren. Hozzá kell tennem, hogy sokszor nehéz a lábam, le lehet ezt vinni 7 liter alá is.

Az X1 hozza a tőle elvárt vezetési élményt

hajas imelda a BMW X1 25e xDrive volánja mögött

Az xDrive összkerékhajtás jól teljesített, ahogy mindig. Erről rosszat nemigen lehet írni vagy mondani. Az M sportfutóműre sincs panasz, kicsit találtam túl feszesnek, de az biztos, hogy nyáron a 19”-es kerekekkel pattogósabb a bódé. A vezetési élmény nem azt tükrözte vissza, hogy spóroltak volna a gyártáskor innen-onnan, ami azért megnyugtató.

Szívesen vásárolnék plug-in hibrid BMW X1-et hosszútávra is, nem gondolom azt, hogy az alkatrészek rövid időn belül felmondanák a szolgálatot. Viszont ebbe a csúcsminőségtelen magyar utaknak is van ám sajnos beleszólása…

Összességében jó benyomást tett rám az autó, ha összeségében értékelnem kellene, akkor 10-ből 7 pontot adnék neki. Fel lehet ám ezt tornázni még három ponttal, mindössze körül kell nézni az opcionális listán. A tesztautóba közel 5 millió forint értékben pakoltak mindenféle – egyébként szerintem hasznos – extrát, de ezt még mindig lehetne fokozni. Az X1 sDrive18 i modell alapára 9 372 000 forint.

A plug-in hibrid, összkerekes BMW X1 alapára Advantage felszereltséggel 13 957 000 forint. A tesztautó azonban M Sport csomagot kapott, ez pedig 15 432 000 forintos indulóárat jelent.

1
2
3