A célnak megfelel, de nem nyűgöz le a BMW X1 utastere

BMW X1 25e utastérA napokban volt szerencsém kipróbálni a sorban következő „X” modellt, vagyis az X2-t és nem ért túlzottan nagy meglepetés, ami a belteret illeti. Ugyanaz a fejegység, váltókar, műszerfal (és még sorolhatnám) fogadott, a vezetési élmény viszont drasztikusan különbözött. Természetesen ez sem eget rengető probléma. Nem a BMW az egyetlen vállalat, amely igyekszik járműveit költséghatékonyan fejleszteni.

Egy kezemen meg tudom számolni, hányféle különböző szín fogadott a BMW X1 utasterében, ami egyáltalán nem sok, de ebben az esetben valahogy mégis az volt. Nekem nem igazán fér össze a külső fényezés és a belső, sokkal sötétebb kék színű díszcsík egymással. A teret az opcionális listán található, elektromosan állítható osztriga szürke bőrülések és a fekete szín uralja, ami túlzottan kontrasztos így. Szerencsére a személyre szabhatóság lehetősége adott a BMW-nél, így négy különböző színű bőrülés közül lehet választani.

BMW X1 érintőkijelző

A műszerfal 5,7”-os TFT kijelzője kellőképpen informatív, csakúgy, mint a középkonzol érintőképernyője. Utóbbit a kardánon található, úgynevezett iDrive kontrollerrel is lehet vezérelni. Én szinte minden alkalommal a forgótárcsát használtam, minthogy megérintettem volna a kijelzőt, ami messze volt. A váltókar egy fokkal, de csak egy fokkal jobb, mint az elsőgenerációs Nissan Juke-ban, de nem egy leányálom.

Pozitívum volt számomra, hogy a klímapanelt és az ülésfűtést nemes egyszerűséggel mechanikus gombokkal lehet vezérelni. Az okostelefonnak a gyártó szerint a könyöklőben a helye, ugyanis ott helyezték el a vezeték nélküli töltőt. Nem mondanám biztosra, hogy egy iPhone akármicsoda Max beférne oda, de mindenesetre az én 11-esemet tok nélkül épphogy be tudtam passzírozni. Jobb megoldásnak találom, ha központibb helyre helyezik a töltőt, valahová a váltó köré, mert annyira nem esett kézre ez a fajta megoldás.

A kormánykerék a BMW-től újabban megszokott vaskos tapintású, ami a női kéznek nem a legkényelmesebb, de meg lehet szokni. Nem ez az a tulajdonsága az X1-nek, amiért mondjuk nem vásárolnám meg. Ebben az autóban nem a „régimódi”, jól bevált, kattanós indexkapcsoló van, ami a kanyarból kijőve visszapattan, hanem az, amit, hogyha véletlenül úgy marad, talán hazaéréskor veszel észre leghamarabb. Főleg, ha útközben üvölt a zene a jó hangzású Harman Kardon hangszórókból.

Nézzük a méreteket!

BMW X1 tágas hátsó üléssoraVezettem én már nagyon sokféle autót és aláírom, hogy a BMW X1 előnyére válik az, hogy alapvetően magasan ül benne az ember, de nekem valahogy nem sikerült igazán komfortos pozícióba állítani az ülést. Elöl és a hátsó üléssorban egyébként négy felnőtt kényelmesen elfér, és a belmagasság sem nyomasztó a fejnek.

Bevallom, eleinte nem igazán éreztem az autó paramétereit, de hamar hozzászoktam. Mint azt említettem, 4,4 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas. Tengelytávja 2,6 méter és a nem túl nagy kormányszög miatt a fordulókör sugara 11,7 méter. Magyarán ez nem az a kis SUV, amivel akárhol egy ívben meg tudsz fordulni.

A csomagtér kapacitását nem a benzineshez vagy a dízelhez kell hasonlítani, és akkor elegendő lesz a 450 liter. Főként úgy, hogy a töltőkábelek külön helyet kaptak a padlózatban.

A következő oldalon megismerheted az X1 hibrid motorrendszrét.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3