Bertha Benz a marketinghez is jól értett

Bertha Benz arckép
Bertha Benz arcképe

Mindezen problémákat az a tény is tetőzte, hogy Karl Benz zseniális mérnök volt, de szörnyű marketinges. Az első Motorwagen bemutatón a tesztvezető elveszítette az irányítást a jármű fölött, és nekiment egy falnak. Innentől kezdve még az is megrémült a gép által hajtott kocsitól, akinek addig semmiféle fenntartása nem volt vele szemben. Benz ezek után annyit tett, hogy a műhelyében ismét nekiállt tökéletesíteni az autóját. 

Bertha valójában marketingzseni volt. Látva, hogy Karl visszavonult a műhelyébe, úgy döntött, átveszi az irányítást. A pénz egyre kevesebb volt, a konkurens Daimler épp kifejlesztette a négykerekű, motoros lovaskocsit, azaz Karl Benznek gyorsan kellett reagálnia. Bertha, a két fiával együtt – anélkül, hogy a férjét bevonta volna a tervébe – 1888. augusztus 5-én kigurította a mannheimi garázsból a találmányt, és a háztól távolabb, hogy nehogy a családfő felébredjen, beindította a motort. Felültek mind a hárman az automobilra, és elkocsikáztak Pforzheimbe, hogy meglátogassák a nagyit.

A világ első autós túrája történelmet írt

A kormányt – korabeli források szerint – az anyja mellett ülő, 15 éves Eugen kezelte, a 13 éves Richard pedig a kissé kényelmetlenebb ülésben, szemben ült velük. Az emelkedőket nem bírta a motor, ilyenkor fel kellett tolni a kocsit, lefelé pedig a fékszalag nem bírta, és elszenesedett. Egy falusi varga bőrözte újra nekik. Aztán az üzemanyag fogyott ki, amit patikából pótoltak (ma ezt a gyógyszertárat úgy tartják számon, mint a világ első benzinkútját), majd a hűtővizet kellett újratölteni. Később a hajtólánc szakadt el, s eltömődött a benzinvezeték, de Bertha kalaptűjével sikerült kitisztítani, a gyújtókábelről levált szigetelést pedig női harisnyakötővel pótolták.

Lapozz, és kiderül, hogy végződött Bertha autós kalandja.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3