„A leggyönyörűbb autó, amelyet valaha is rajzoltam.” Az Audi formatervezési vezetője, Marc Lichte ezeket a szavakat választotta 2018. őszén, amikor a márka Los Angelesben koncepcióautóként bemutatta az Audi e-tron GT tanulmányt. Két évvel később az Audi első, tisztán elektromos gran turismo modelljének sorozatgyártású változata ünnepli premierjét. Ez a tökéletes pillanat arra, hogy Marc Lichte az e-tron GT jelentőségéről beszéljen.
A várakozásnak lassan vége. Az Audi február 9-én bemutatja az e-tron GT modelljét. Hét éve dolgozik a márka formatervezési vezetőjeként. Egy ilyen modell debütálása még mindig izgalmas az Ön számára?
A világpremier egy varázslatos pillanat. Ez ugyanúgy igaz a teljes Audi formatervezési csapatra és személyesen rám is. Egy új autó bemutatása egy – általában négy évig tartó – fejlesztési folyamat csúcspontja. Ez egy hosszú út, amely rengeteg munkával, számos egyeztetéssel és időnként nehéz döntésekkel jár. Ugyanakkor a végén mindannyian büszkén mutathatjuk be közös erőfeszítéseink eredményét.
A tanulmány fogadtatása igazán magasra tette a mércét az e-tron GT számára. Milyen megkülönböztető jegyei vannak az autónak formatervezési szempontból?
Jó formaterv akkor születik, ha a termék egyszerre esztétikus és funkcionális, mindemellett a hibátlan összbenyomás részét képezi. Az esztétikus megjelenés alapját az arányok adják: rövid túlnyúlások és hosszú tengelytáv, egy erőteljes karosszérián nyugvó filigrán utastérrel kombinálva. Az e-tron GT rendelkezik mindezzel.
Merész lenne úgy hivatkozni erre az autóra, mint az Audi új dizájn ikonjára?
Igen, kétségtelenül. Egy dizájn ikon nem a rajzasztalon születik. Egy autónak ezt a címet az utakon kell elnyernie, egy ingerekkel túltelített környezetben, amely megteremti az igényt az iránymutatásra. Az igazi dizájn ikonok rendelkeznek valami teljesen egyértelművel: például a Volkswagen Beetle vagy a Porsche 911 modellek esetében mindössze három vonal elég, hogy meglegyen a modell karaktere. Ők egészen egyértelmű kiállást képviselnek.
És az Audi milyen fellépést kíván az e-tron GT modellel közvetíteni?
Ez határozottan „A haladás technikája” vagy idézhetném az új márkastratégiánkat, amely „Living Progress” néven fut. Történetünk során bizonyos modellek igen egyedi módon tették igazzá ezt az állítást. Az A2 a kőkemény hatékonyságot testesítette meg, a TT a formalista dizájnt képviselte, míg az R8 a kompromisszumok nélküli teljesítményt garantálta. Az e-tron GT modellel kapcsolatos kérdés éppen ezért nem az, hogy ő egy dizájn ikon vagy sem, hanem az, hogy egész pontosan hogyan fejezi ki a szemléletünket. Más szóval: a kérdés az, hogy tud új értelmezést adni „A haladás technikája” jelmondatnak.
Az interjú a követező oldalon folytatódik.