Magával ragadó BMW aroma
Megvan az az érzés, amikor a párod jellegzetes illata a ruhádra ragad és miután elköszöntetek egymástól, azt szagolgatod? A BMW saját fejlesztésű autóparfümjei ugyanezt a szintet hozzák. Miután kiszállsz az autóból, hiányérzeted van, aztán hamar rájössz, hogy nem veszítettél el semmit, csupán újra és újra érezni akarod azt a finom illatot. Az egyik illat engem sárgadinnyére emlékeztetett, a másik virágoskertre.
Kényeztesd magad masszázzsal utazás közben!
Alig vártam, hogy az ajtópanelről is regélhessek, ott található ugyanis a kedvenc gombom. Onnan lehet vezérelni a masszázsfunkciót. Három fokozat van, célszerű előtte levenni a kabátot, mert úgy lesz a legintenzívebb a hatás. Számos program közül válogathatsz, a vállaidtól kezdve a teljes hátmasszázsig mindent igényelhetsz, beleértve a medence átmozgatását is. Szerencsére ez a funkció vezetés közben is elérhető. Ez ismét egy olyan extra, amire igényt tartanék, hiszen rengeteg stresszt vett le rólam, mialatt az utakon közlekedtem.
A gesztusvezérlésen lenne mit fejleszteni…
A BMW gesztusvezérlése jópofa, mint mindig, azt leszámítva, hogy amikor beszélgettem a jmellettem ülővel és nyilvánvalóan gesztikuláltam, sokszor azt hitte a rendszer, hogy zenét szeretnék váltani, vagy csak lenémítani az audiorendszert, holott én csak nyomatékosítani próbáltam a velem együtt utazónak, amiről éppen beszéltem. Ez fordított esetben is így történt. Amikor ő „mutogatott”, akkor nála halkult le a zene vagy váltott a következő számra. A Harman Kardon audiorendszer tette a dolgát, brutál jól szólt, de ha ez valakinek nem lenne elég, van más alternatíva, de először tessék felkötni azt a bizonyos nadrágot! Bowers & Wilkins Diamond hangrendszert is szereltethetsz környezetbarát 5-ös BMW-be csekély 1 570 300 Ft-ért. Nem, nem gurult el a gyógyszerem és nem írtam el az összeget!
Mire elég a 292 lóerő és a 420 Nm nyomaték?
Az összkerekes 530e súlya 1895 kg. Ebből nagyjából 120 kg-ot nyom az akkumulátorcsomag. Erőforrását, a 2,0 literes négyhengerest a benzines 520-astól kölcsönözte, teljesítménye 184 lóerő, a villanymotoré pedig 109 LE. Az összteljesítmény 292 lóerő és 420 Nm csúcsnyomaték. Mondanám, hogy elég, de sajnos nem. A kis híján 2 tonnás kasztninak több erőre lenne szüksége, még szerencse, hogy a 4×4-es típust teszteltem, ez némileg javított a meginduláson, na meg az összképen. A BMW 530e töltésekor kissé elszomorodtam, mivel – ahogy a plug-in X1-est vagy az X5-öst nem lehet gyorstöltővel tölteni-, úgy ezt sem. Kizárólag váltóáramról és nem egyenáramról töltődik a jármű, a maximális töltési teljesítmény 3,7 kW. Szokásos módon az áramot az autó elejének bal oldalánál lehet beletölteni, az üzemanyagot jobb hátul. A Type2-es töltőkábelek ez esetben is praktikusan a padlózatban kaptak helyet.
BMW 530e plug-in hibrid: lehetne több az a fránya hatótáv
A gyártó szerint csak elektromos üzemmódban, károsanyag-kibocsátás mentesen közlekedve meg lehet tenni az 530e-vel akár 55 kilométert is. A vállalatok szeretnek túlzásokba esni, amikor WLTP hatótávokról van szó, az 55 a valóságban cirka 50 kilométert jelent. Van, akinél ez kevesebb, hiszen itt nagyon nem mindegy, hogyan vezet és használja az autót az illető, ahogyan az sem, hogy milyen évszak van éppen. Munkahelyi ingázáshoz tökéletes választás lehet egy elektromos, vagy egy plug-in hibrid autó. Jól áll az 5-ösnek a suhanás, azaz amikor hangtalanul, szimpla hibridként működik. Ha elfogytak az elektromos üzemmódban megtett kilométerek, akkor hibridként funkcionál az elindulásoknál és ez egészen addig tart, ameddig alacsony sebességgel megyünk vele. Kombinált villamosenergia-fogyasztása 15,4 kWh/100 km, lemerülés után 6-8 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. A gyári vegyes fogyasztás 1,6-2,2 liter / 100 km.
A 2975 mm-es tengelytávval 12,4 m-es fordulókör jár együtt, ami nem annyira kicsi, viszont én úgy éreztem, mégis könnyebb vele megfordulni egy ívben mint az X1-essel. Az 5,9 másodperces gyorsulás sem mondható rossznak a BMW 1970 kg-os súlyához képest. A végsebesség 230 km/h, elektromos módban 140 km/h a legnagyobb sebesség. Az oldalsó visszapillantó tükrökkel együtt 2126 mm széles az 5-ös, ebből következik, hogy a hátsó üléssorban 3 felnőtt kényelmesen elüldögélhet egymás mellett.
Ismerd meg a BMW 530e vezetéstámogató és multimédiás funkcióit, és tudd meg, mennyibe kerül ez az autó! Lapozz!