A Maserati 1926-ban a legendás Targa Florión debütált az autósportban
A Maserati versenypályán született meg, elsőként a Maserati-testvérek, majd pedig a pilóták merészségének köszönhetően. Versenyen először 96 éve debütált. Az első szigonylogós autó a Tipo 26 volt, amely 1926-ban a Targa Florión, Alfieri Maseratival a volánnál első helyezést ért el a 1,5 literes kategóriában. Harmincegy évvel később Juan Manuel Fangio 1957-ben megnyerte a Maseratival a F1-es világbajnokságot.
A Maserati utoljára együléses versenyautóval 1958-ban Maria Teresa De Filippis-szel volt látható, az első nővel, aki kvalifikálta magát a Forma-1-es Nagydíjra, egy 250F fedélzetén. A márka közelmúltbeli versenytapasztalataira az egyedülálló MC12 kitűnő példa, amely 2004 és 2010 között 22 versenyt nyert (köztük 3 győzelmet a 24 Hours of Spa-ban) és 14 bajnoki címet szerzett konstruktőri bajnokságon, pilótabajnokságon és csapatbajnokságon az FIA GT-ben. A Targa Florio ihlette: Főszerepben a Porsche Targa: Az ikonikus modell 55 éves története
A Maserati teljes mértékben elkötelezett az elektromobilitás iránt. Ennek megfelelően a jövőben az összes új Maserati modell 100%-ban elektromos hajtással is elérhető lesz. Így a Maserati Grecale, a GranTurismo, a GranCabrió, valamint az MC20 sportautó is kapható lesz a Folgore névre keresztelt, elektromos modellváltozatban.
Ha érdekelnek a legújabb autós híreink, kattints az alábbi címekre:
- Magyarországra is megérkezett a teljesen megújult Range Rover
- Már itthon is rendelhető a vadonatúj Toyota Aygo X
- Jön a Sony elektromos autója, amiben playstationözni is lehet majd
- Porsche Vision Gran Turismo: Videójátékhoz készített autót a német gyártó
- Megérkezett a legerősebb elektromos BMW, a 620 lóerős iX M60