Továbbra is sláger az online ételrendelés. Tavasszal szinte egyik napról a másikra változott meg sok minden a vírus hatására, egy dolog azonban maradt a régi: a magyarok szeretnek enni, nem is akármennyire. A Netpincér friss felméréséből kiderült, hogy az ebéden kívül már a reggelit, az élelmiszert, de még az alkoholt is szívesen rendeljük házhoz, írja a Turizmus Online.
A kijárási korlátozások időszakában a korábbiakhoz képest kiemelkedően sokan használták ki az ételrendelés lehetőségét: Budapest mellett Gyöngyösön, Szekszárdon, Kaposváron, Mosonmagyaróváron és Szombathelyen például kimondottan megugrott a rendelések száma. És ez azóta is tartja magát: vidéken a házhoz szállító cég által lefedett több, mint 800 településen egyre népszerűbb az étel házhoz szállítása.
8 millió forintnyi ételrendelés két hónap alatt
A vírushelyzet hatására nemcsak a rendeléssel töltött idő, de a rendelt ételek mennyisége is sokaknál növekedett. Volt például olyan felhasználó, aki a karantén idején minden nap az online ételrendelést választotta. Az abszolút rekorder pedig majdnem 8 millió forintot költött el két hónap alatt étel házhoz szállításra. Bár minden bizonnyal nemcsak magának rendelt ebben az időszakban, mert volt olyan alkalom, amikor csaknem 3 millió forintért vásárolt egyszerre. Mindez pedig nem egyedi, ugyanis a járványügyi helyzetben megnövekedett az igény a vállalatok részéről arra, hogy új megoldásokkal gondoskodjanak a munkatársak jólétéről.
Karanténban jobban ízlik a hamburger
A kijárási korlátozások ideje alatt új szokásokat is felvettek az ételrendelők. Például egy rövid időre a hamburger letaszította a trónról az évek óta élen járó pizzát a rendelések toplistáján. Ez azonban nem tartott sokáig, mivel az utóbbi időben az olaszok kedvence ismét fölényesen vezet. Míg tavaly a legsűrűbb napszak az ebéd- és a vacsoraidő volt, a kijárási korlátozások időszakában az esti/éjszakai rendelések helyett az ebédidős és délutáni házhoz szállítások szaporodtak meg.
Sláger lett az alkoholrendelés
A koronavírus a reggeli szokásainkat is megváltoztatta: május végére közel duplájára nőtt azoknak a száma, akik az életmentő kávét és a frissen sült péksüteményt is házhoz rendelték ébredés után. Ehhez pedig úgy látszik, könnyű hozzászokni, mert a reggel rendelők száma azóta is tartja magát.
Az esti szórakozásnál is sokaknak nyújtott gyors segítséget az azonnali házhoz szállítás: április-májusban 50 százalékkal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel a korábbiakhoz képest.
Folyamatos a bővülés
Március óta egyébként folyamatosan szélesedett a kínálat, összesen több, mint 1400 partner kereste fel az ételrendelő platformot csatlakozási szándékával nemcsak Budapestről, hanem vidékről is és legtöbbjük azóta is aktív az oldalon. A legtöbb újonnan csatlakozott vendéglátóhelyről elmondható, hogy ami eredetileg a vészhelyzet elhárítására szolgált, az mára a szolgáltatásuk egyik alappillérévé vált.
Április-májusban összesen több, mint 1000 fővel növekedett a vállalat futárpartnereinek száma. Közülük sokaknak mentőövként szolgált akkor az étel házhoz szállítás és sokan még ma is futárként dolgoznak. A szerződéses futárpartnerek felvétele jelenleg is folyamatban van: a cégnél most is keresnek új futárokat Budapesten és vidéken egyaránt.
Forrás: Turizmus Online/Netpincér