1968 Opel elektromos auto
Kadett B Stir-Lec, Opel Elektro-GT, HydroGen flották, Ampera és a többiek - az elektromos Opeleknek izgalmas a története

Az általunk is tesztelt Corsa-e és a Grandland X konnektoros hibrid már az utakon száguld, és a teljesen elektromos hajtású Opel Vivaro, illetve az elektromos hajtást is kínáló Mokka-utód még az idén bemutatkozik. 2021-ben az Opel elektromos flottájához csatlakozik a Combo-e, a Zafira Life-e és az Astra utódja is. 2024-ig minden Opel személyautónak és kishaszon járműnek lesz elektromos változata. Az Opel elektrifikációja ugyanakkor sokkal régebb óta, pontosan öt évtizede tart. Azóta folyik az elektromos hajtásrendszerekkel kapcsolatos kutatás és fejlesztés – Rüsselsheim az autóipar egyik villamosítási úttörője. Nézzük, hogyan alakult az Opel elektromos autó fejlesztésének története, melyek voltak a legfontosabb mérföldkövek!

1968-ban indult az elektromos Opel története

Már 1968-ban, a nyitóképen is látható Kadett B Stir-Lec tanulmányautó olyan műszaki megoldást, a hatótáv növelőt mutatott be, amelyhez hasonló évtizedekkel később az Opel Amperán jelent meg. Három évvel később Georg von Opel, a cégalapító unokája, 1971-ben hat villanyautó-világcsúcsot állított fel 188 km/órára képes Opel Elektro-GT kísérleti járművével.

Opel Elektro GT
Opel Elektro-GT

Az összesen 88 kW/120 lóerős két egyenáramú villanymotort 590 kilogrammos nikkel-kadmium akkumulátor táplálta. Egyenletes 100 km/órás sebességgel 44 kilométer volt a hatótáv.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

1
2
3