7. A konyaktól a kóláig
A nagy designer márkák mellett léteznek olyan kis művészi, úgynevezett niche márkák is, amelyek sokkal bátrabban használják az összetevőket. Ezeket általában a tulajdonosok nem viszik be a hagyományos értelemben vett kiskereskedelembe, csak kiemelt helyeken lehet megvásárolni, például a reptéri Heinemann Duty Free üzletben is találhatunk ilyen kincseket. Erre jó példa Kilian Hennessy, aki a híres azonos nevű konyakot feltaláló család legifjabb sarja. Ő egy olyan művészi márka megalkotója, amely úgynevezett genderless illatokat gyárt, amelyeket nemtől függetlenül bárki használhat. 2018-ban került bemutatásra a „My kind of Love” kollekciója, melynek illatai valódi újdonságot és divatot teremtettek.
8. A parfüm tartóssága nem függ a töménységtől
A parfümök között a legkönnyedebb variánsok az „eau de toilette”-ek, amelyek vízzel és alkohollal vannak hígítva, ennél már jóval intenzívebbek az „eau de parfum”-ök és a legkoncentráltabb verziókra csak egyszerűen „parfum” van írva jelölésként. De egy parfüm tartóssága, azaz, hogy mennyi ideig érezhető a bőrünkön, nem a töménységtől függ, hanem a benne lévő illatmolekuláktól. Ha az eredeti illat sok olyan molekulát tartalmaz, amelyek jól tapadnak a bőrön, akkor a parfüm sokáig érezhető lesz függetlenül a kategóriájától.
A parfümválasztás és -tanácsadás során kiderült, hogy Edina és Csuti nem nyitott a karakteres, oud illatokra – mint például az agarfa – amely nagyon népszerű az arab uralkodók körében. Edina főként a virágos, gyümölcsös illatokat kedveli, míg Csutinak a citrusos, fa alappal rendelkező változatok jönnek be leginkább, amelyek a férfiasságot és a stabilitást jelképezik. Szabó-Kulcsár Edina és Szabó András, Csuti parfümtanácsadásáról egy videó is készült: