4. A parfümválasztás szempontjai
A parfümőr többféle szempontot vesz figyelembe, amikor valakinek egy illatot keres egy széles kínálatból. Egyrészt az adott személy ízlését, ez nagyrészt kitűnik az illatok próbálgatása során a metakommunikációból. Másrészt azt az alkalmat, amire az adott ügyfél a parfümöt keresi. Hiszen teljesen más ajánlható egy esti bulihoz, mint a munkába vagy sportoláshoz. Pont emiatt léteznek olyan márkák, amelyek ugyanannak az illatnak többféle verzióját is megjelentetik különböző funkciókra szabva. Az sem mindegy, hogy télen egy testesebb illatot keresünk vagy nyáron valami könnyedebb változatot.
5. Így válik a parfüm titkos fegyverré
Minden embernek a saját illata egy biometrikus azonosító, azaz nem létezik két teljesen egyforma ember. A parfümőr pontosan azt figyeli, hogy a kiválasztott illat mennyire simul egybe az adott vásárló bőrének saját illatával, hiszen ez határozza meg, hogy a többi embernek mennyire fog tetszeni az az adott illat valakin. Ha jól választunk parfümöt, akkor az egy veszélyes fegyver is lehet, lehengerel, elrejt, elbújhatunk mögé, de befolyásolhatunk is másokat a döntéseikben.
6. Zárt világ a parfümőrök világa
A világon több ezer parfümmárka és változat létezik, de ezeknek nincs mindegyiknek saját parfümőrje. Körülbelül 300 szakember él a világon, aki elvégezte a versailles-i parfümőr iskolát, akik képesek illatokat összeállítani. Egyikük Zólyomi Zsolt, Magyarország egyetlen parfümőre, aki például már Eva Mendesnek is segített illatot választani.
A parfümválasztás kisokosa a következő oldalon folytatódik.