75 éve, egészen pontosan 1945. december 27-én kezdődött a Volkswagen Limousine (Type 1) sorozatgyártása. Ezen a napon indult el a Volkswagen Bogár sikertörténete. Ismerd meg a VW Beetle történetét!
Eleinte szállítási feladatokat kapott a VW Beetle
A Type 1 néven emlegetett polgári Volkswagen sorozatgyártása, amely később Beetle néven vált világhírűvé, csak a második világháború végét követően, 1945. december 27-én kezdődött meg, a Volkswagenwerk GmbH vagyonkezelője alatt, melyet a brit katonai kormány 1945 júniusában vállalt magára. A britek a Volkswagen Type 1-et arra akarták használni, hogy a megszállási zónájukban szükséges sürgős szállítási feladatokat ezzel hajtsák végre. Ez a brit pragmatizmus volt az, amely végül megvédte a gyártóüzemet a közelgő lebontástól. Ebben a fejlesztésben kulcsszerepet játszott Ivan Hirst főtiszt. Jövőbe látása és improvizációs tehetsége tette lehetővé az autógyártás megkezdését a jegyrendszeres években a hiány által uralt körülmények között.
A brit katonai kormány 1945 augusztusában már kiadott egy megrendelést 20 ezer darab járműre. A VW Beetle gyártásának elindulása az újrakezdés és a remény látható jele volt a gyárban, amelyet a második világháború végére nagyrészt elpusztítottak. Ez a megoldás összhangban volt a későbbi németországi brit politikával, amely a pénzügyi biztonságot és a lakosság jövőbeli kilátásait tekintette a demokratikus struktúrák fejlődésének kulcsfontosságú elemének. Végül a demokrácia utat talál a Volkswagenwerk-ben: 1945. november 27-én a demokratikus szavazással megválasztott Üzemi Tanács megtartotta alakuló ülését. Ennek ellenére jelentős problémák merültek fel a munkaerő élelmiszerrel és lakásokkal való ellátása terén. A termelést akadályozta a szűkös nyersanyag és az energiaellátás. E nehéz körülmények ellenére az első Volkswagen szedán nem sokkal karácsony után elhagyta a gyártósort. 1945 végére 55 járművet gyártottak.
A legnépszerűbb modell az egész világon
1946-tól a pénzreformig havonta körülbelül 1000 járművet gyártottak. Az anyaghiány és a jegyrendszer, valamint a személyzet hiánya miatt nem volt lehetőség több darab gyártására. A felelős megbízottak 1949 őszére megalapozták a vállalat további növekedését. Létrehoztak egy értékesítési és ügyfélszolgálati szolgáltatási rendszert, és 1947-ben elkezdték exportálni a Volkswagen szedánt.
A polgári gyár fejlesztéséről és a Volkswagen Type 1 sorozatgyártásának megindításáról szóló döntés volt az egyedülálló sikertörténet kiindulópontja. A korai újraindításnak köszönhetően a Volkswagenwerk GmbH kiváló kiinduló helyzetet kapott a gazdasági fellendüléshez a D-Mark bevezetése után. A nem hivatalos VW Beetle megnevezése alatt az autó népszerűbb lett, mint szinte minden más autómodell az egész világon, és rekordokat döntött a gyártás időtartama és mennyisége szempontjából is. Az ikonikus modelltől 2019-ben az autógyártó egy animációs kisfilmmel búcsúzott.
Ha érdekel, hogy hogyan lesz egy fekete VW New Beetle-ből egy igazi csajos fekete, rózsaszín autó, akkor olvasd el Beatrix sztoriját, aki saját maga alakította át autóját.