Sportautós design elemek

A jelentős technikai módosítások ellenére kívülről csak óvatos csinosítgatásokon esett át az új Renault Clio. Megjelenését lényegében a márka aktuális dizájnkészletéhez igazították, így a LED-nappali fényes lámpatestek, a különféle lemezek domborításai és a lökhárítók is a nagyobb testvért, a Mégane-t idézik. A tervezők ugyanakkor figyeltek arra, hogy a lehető legjobban kidomborítsák a modell sportos jellegét. Ennek megfelelően az oldalablakok övvonala felfelé futó ívben végződik a karosszéria hátsó csücskében. Akárcsak az előző generációnál, a hátsó ajtóknál nem a lemezbe, hanem az ajtók peremén alakították ki kilincseket, így optikailag ügyesen tüntették el az ajtónyitókat.

Renault Clio
A fényszóró alatt a C alakú nappali menetfény a Mégane-tól ered

Az elektronikusan behajtható oldalsó visszapillantó tükrök pedig nem az A-oszlopból, hanem az oldalablakok alatti lemezekhez nőnek ki, ami szintén sportos megoldásnak számít. A minél kisebb légellenállás érdekében az antenna cápauszonyszerű kialakítás kapott, a hátsó ablak fölé pedig szolid spoiler került.

Forma-1-es belső tér

A sportos megjelenés az utastérben is visszaköszön. Az anyagválasztásra a sötét tónusú, bőr, műbőr és kárpit burkolatok jellemzőek, de a tetőkárpit is grafitszürke borítást kapott. Ez utóbbi kicsit sötétté teszi a hátsó traktust. Az R.S. Line felszereltségnek köszönhetően az utastér hangulatát olyan elemek dobják fel, mint a Forma-1 világát idéző légterelők, vagy éppen a műszerfalon végig futó vörös betétek. A sportautó érzést tovább fokozzák az üléseken és a borításoknál alkalmazott piros cérnavarrások. Az erős oldaltámasszal és combtámasszal ellátott első ülések menet közben kiemelkedő tartást és kényelemet biztosítanak. Az alulról hajlított, perforált bőrkormány fogása is kellemes, és akár egy kézzel is könnyen fordítható.

Renault Clio
Ugyan nincsenek sportos kagylóülések, de nem hiányoznak

A Renault Clio kategóriájához képest pont elég tágas autó, elől két felnőtt gond nélkül elfér. A kényelmes első ülések mellé viszonylag nagy csomagteret is kapunk.  Csak úgy, mint más konkurens modelleknél, a hátsó sor kissé szűkös. A gyerekülés ugyan gond nélkül berakható, de azért nem árt vigyázni, akár csak az év elején tesztelt Toyota Corollánál.

Renault Clio
Hátul szűk a hely, de nem is tágas családi autónak készült

Renault Clio: a személyre szabott francia autó

A műszerfal sokkal jobban sikerült az előző generációhoz képest. Se nem túl magas, se nem túl széles, ráadásul könnyen áttekinthető. A kormánykerék mögötti műszeregység teljesen digitális lett, a középkonzolon pedig jókora tablet kapott helyet. Ahogy azt azt új modellekben megszokhattuk, többek között a digitális rádió, a navigáció kezelésére is ez a panel szolgál. De itt választhatjuk ki a legoptimálisabb – Eco, MySense, Sport – vezetési módot is, amelyek főbb paramétereit, így például kormányzást és a hajtást tetszés szerint állíthatjuk be. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy tényleg egyszerűen, néhány érintéssel szabhatjuk személyre a vezetésbiztonsági asszisztenseket. Ennek azért van jelentősége, mert így nem a fedélzeti komputerben kell lépegetni és keresgélni a különféle opciók között.

Renault Clio
Átlátható és egyszerűen kezelhető a kijelző

A Clio R.S. Line-ban hasznos vezetéstámogató megoldásokból nincs hiány. Aktív vészfékasszisztens, a sávtartó asszisztens, holttérfigyelő rendszer, hogy csak a legalapvetőbbeket említsük. Egyik kedvencünk a az Easy Park Assist volt, amely automata kormányzással segít beállni egy parkolóhelyre, legyen szó párhuzamos vagy merőleges parkolásról. A manőverhez szükséges érzékelők a Renault Clio karosszériájénak minden oldalán megtalálhatók. Ennek köszönhetően a sofőr akkor is visszajelzést kap egy-egy váratlan akadályról, ha éppen éjszaka, az Easy Park Assist használata nélkül parkol.

Renault Clio
Jellegzetes Renault logó az orron

A multimédiarendszer kijelzőjén megjelenő madártávlati nézet, valamint a tolatókamera képe teljesen biztonságos parkolást tesz lehetővé.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

1
2
3