arkana bemutató

Végre megérkezett az új Arkana, a Renault első hibrid városi terepjárója. A Renault-tól eddig szokatlan formavilágot szállító SUV-kupé megjelenést eddig az olyan német prémiumkategóriás modellektől szoktuk meg, mint például a BMW X4 vagy a Mercedes-Benz GLC Coupé. A különbség csupán annyi, hogy az új Renault Arkana ezt az exkluzív hibrid SUV-feelinget sokkal elérhetőbb áron kínálja. Egy rövid menetpróbára nemrég elvittük az E-TECH-kel felszerelt új hibrid Arkanát, mutatjuk, hogy melyek a legvonzóbb tulajdonságai. Tipp: Renault Clio, Megane, Captur: már hibridként is elérhetők, kipróbáltuk őket

1. Egyedi SUV-dizájn

A francia gyártó teljesen új oldalról közelítette meg a SUV-koncepciót: a Renault újdonsága ugyanis egy egyedi és új dizájnt testesít meg. Jellemző stílusjegyei közé tartoznak a kecses vonalak, az elegáns forma, de ugyanilyen hangsúlyos az autó sportos szilárdsága is, ami a felsőkategóriás R.S. Line-ban mutatkozik meg leginkább. Ez is érdekelhet: Renault Megane R.S. – a báránybőrbe bújt farkas

új renault arkana bemutató aeropark

Kiemelkedő hasmagasságával (200 mm), megemelt és izmos övvonalával, széles vállával az új Renault Arkana tökéletesen illeszkedik a terepjárók világába. Ahogy azt fentebb említettük, a modell a sportos elegancia kettőse. Első és hátsó kerékívei, hangsúlyos hűtőrácsa és a nagyra nőtt Renault-embléma fokozzák a robosztus SUV-megjelenést. Ezt azonban kellően ellensúlyozzák a kupé-stílus jellemzői, mint a süllyedő tető- és ablakvonalak.

Az új Renault Arkana lehengerlő formatervezése annak profiljában mutatkozik meg igazán. A nagy, 690 mm átmérőjű kerekekre ültetett autó hossza 4568 mm, magassága 1571 mm, tengelytávja pedig 2720 mm. Az ablakokat kiemelő krómozott vonalak vagy az első lökhárító króm burkolata mind az autó különleges testalkatára hívják fel a figyelmünket.

új renault arkana bemutató aeropark

2. E-TECH Hybrid egyenesen az F1-ből

Az új Renault Arkana a maga szegmensében egyedülálló multi-hibrid palettával érkezik: az E-TECH Hybrid 140 LE motorral és a TCe 140 & TCe 160 motorokkal, 12 V-os mikrohibrid rendszerrel. Ezek közül egyértelműen az E-TECH Hybrid verzió a legérdekesebb.

Az E-TECH Hybrid megoldás egy belsőégésű motorból, két elektromos motorból és egy akkumulátorból áll. A Formula-1 világából származó, öntöltő hibrid motor egyszerre gazdaságos, dinamikus és rendkívül hatékony.

új renault arkana bemutató aeropark

Az E-TECH modellek elektromos technológiája miatt az új Renault Arkana könnyebben gyorsul, a vezetési idő akár 80 százalékában teljesen elektromos közlekedést eredményez. A belsőégésű járművekhez képest akár 40 százalékkal alacsonyabb fogyasztás érhető el városi közlekedés során. Az E-TECH motor regeneratív fékezési technológiájának köszönhetően a fékezés és a lassítás során felszabadult energia miatt tovább élvezhető a hibrid autó előnye, és persze a kevesebb tankolás. Ez is érdekelhet: Renault Clio, Megane, Captur: már hibridként is elérhetők, kipróbáltuk őket

rs line felirat

A következő oldalon megismerheted az új Renault Arkana hibridet belülről is. Lapozz!

1
2