Megane R.S. TCe 280 sportkocsi
Egy 280 lóerős sportkompakt volt a vendégünk és imádtuk!

Aki szeret az adrenalinfröccs és a józanság közt lavírozni, az most jól figyeljen. Olyan kocsit mutatunk, amely egyszerre hozza a sportos versenyautók feelingjét és a hétköznapi városi autózás kényelmét.

Vérbeli versenyautó is

A Renault Megane R.S.-ről köztudott, hogy a versenypályán is megállja a helyét, hisz a Renault Sport a versenyautókból bevált technikai megoldásokat alkalmazza ennél a modellnél is. (Az elsőkerék-meghajtású kompaktok közt évek óta kiélezett küzdelem folyik a Megane R.S. és nagy riválisa, a Honda Civic Type R közt. Idén a Megane R.S. új kivitele, a 300 lóerős Trophy-R sikeresen nyúlta le a koronát a korábbi győztes Civic Type R fejéről, tehát van mit ünnepelni a Renault háza táján). Nos, tehát a franciák kompakt sportautója vérbeli versenyautónak is mondható. Ám mindezt szolidan, emészthető formában teszi, szépen elvegyülve a tömegben Budapest utcáin.

Renault Megane RS F1 lamellával
Bujkál benne a versenyszellem

A Pezsgő narancs is már sokat sejtet

A belváros utcáin autózva a különleges Pezsgő narancs színárnyalat gyanúsan vonzotta a pillantásokat (na és persze a Safety Car felirat, amely korábbi küldetésének bizonyítéka, a kocsi ugyanis a hazai Formula Renault Eurocup futam hivatalos biztonsági autója volt). De az ötajtós Megane első blikkre még nem árul el mindent a benne lapuló lóerőkről. Az 1.8 literes, benzines turbómotor szépen morcog, csak a vájtabb fülű, hozzáértő srácoknak tűnt fel mellettünk, hogy ez nem egy egyszerű Megane. Ha viszont átraktuk Sport vagy Race fokozatba, a morgás már inkább hasonlított egy ugrásra kész, dögös sportkompakthoz, gázelvételkor szépen pattogtatta, ropogtatta a kipufogót.

Renault Megane RS TCe 280
Speciális R.S. Vision LED fényszórók
Szélesebb, sportosabb hátsó, központi kipufogóval

Az F-1 szelleme is felbukkan

A benne lapuló versenyszellem a külső és belső dizájnelemekben és technikai megoldásokban is visszaköszön, de nem esik túlzásokba. A Renault Megane R.S. TCe 280 orr-részén és hátsóján egyaránt az F-1 versenyből átvett elemek bukkannak fel. Ilyen például a széles első lökhárítón a speciális, kockás zászlót idéző ködfényszóró, hátul a duplacsöves középső kipufogó vagy az oldalsó légbeömlők.

Megane sportkocsi ködlámpa
Az F-1 versenyek által ihletett orr-részletek: kockás rajtzászlót idéző kiegészítő fényszórók

A Megane R.S. nem esik túlzásokba

A belső dizájn szintén a versenyszellem és a mindennapi használat közt lebeg félúton. Az első, ami megérintett (szó szerint), az az Alcantara bevonatú sportülés. A vezetési élményt már ez is az egekbe emelte! Remek tartást és biztonságérzetet adott sportos kanyarok közben is. Külön jó pontot ér (nőként), hogy az ülésmagasság viszonylag magas, tehát biztonságosan uraltam a terepet. Felárért rendelhetjük Recaro kagylóülésekkel is – csak elképzelni lehet, mit tesz hozzá még a feelinghez. Mindemellett az autó tökéletesen megfelel a hétköznapok elvárásainak is. A lábtér elöl és hátul egyaránt tágas és a csomagtartó mérete is tökéletesen megfelelő, akár kompakt családi autóként is ideális.

Renault sportkormány alcantara bevonattal
Az utastér belső részletei harmonikusak, könnyű beleszeretni

A hatsebességes kéziváltó szépen kidolgozott, a piros varrással nagyon esztétikus látvány, összhangban van a beltérrel, emellett kifejezetten illik ehhez a vezetési élményhez.  A kézifék szintén manuális, az R.S.-nek ez jól áll, nincs mese. A vezetési módok közt gombbal válthatunk. A Neutral kék fénnyel, a Sport és a Race mód pedig pirossal árasztja el a műszerfalat és az utasteret, eközben persze a motor is átáll. Bevallom, a kék színű Neutral fokozatba csak egy fotó erejéig kapcsoltam át. A Megane R.S.-ben ugyanis a Sport, illetve Race fokozattól nem lehet csak úgy elszakadni, ha már rákaptunk az ízére. Turbómotorja 280 lóerőre és 390 Nm nyomatékra képes, a 4Control hátsókerék-kormányzás pedig segít még szűkebben venni a kanyarokat. El lehet képzelni, milyen hamar alakul ki a függőség…

megane rs multi-sense
Így tehetjük át Race- vagy Sport-módba, ahonnan nem is akarjuk többé kivenni

A báránybőrbe bújt farkas

A kuplunggal és a kéziváltóval az első percekben barátkozni kellett, ez tény. Elég kemény a kuplung és a váltót se könnyű egyből a megfelelő fokozatba rakni, erre rá kellett érezni. Miután azonban kialakult az összhang, nehéz volt visszafogni magam. Induláskor, az első pár másodpercben még nem adja ki magát azonnal, ez alapján nem is feltételeznénk azt, ami ránk vár magasabb fordulatszámnál. 5,8 mp alatt éri el a 100 km/h-t, el tudjuk hát képzelni, milyen robbanékony, mégis irányítható benne a száguldás. Autópályán is másodpercek alatt reagált nagy sebességnél mindenre, őrület volt, alig tudtunk vele 140 km/h környékén ragadni. A városi tempónál kihívás vele betartani a sebességhatárokat, a Megane R.S. egyszerűen bűnbe visz, szinte könyörög, hogy a lovak közé csapj! Báránybőrbe bújt farkas ez – és ennél jobb dolog nem is történhet vele!

 

Infó-box 

Renault Megane R.S. 280 TCe

Tesztmodell alapára:  9 299 000 Ft
Hengerűrtartalom: 1798 cm3
Teljesítmény: 205 kW (279 LE)
Nyomaték: 390 Nm
Gyorsulás 100 km/órára: 5,8 mp
Végsebesség: 255 km/óra
Gyári vegyes fogyasztás:7,9 – 8,0 l/100km

 

Ez is érdekelhet!
Tűsarkúban is lehet a Megane R.S.-sel száguldozni.  Ebben a videóban a hölgy lazán hozza a 250 km/órás sebességet magassarkúban! 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •