Mobilt a mobiltartóba!
Tárolórekeszekből sincs hiány a Peugeot 2008-ban, a szokásosakon (könyöktámasz alatt, váltó előtt, ajtókban, hátsó ülések háttámlájában) kívül a váltó mögött is található egy kis tároló rész, amelybe kérhető vezeték nélküli indukciós mobiltöltő, ráadásul az ajtaja telefontartónak készült. Ebbe helyezve a mobilt, az nem csúszkál és dölöngél jobbra-balra vezetés közben, bármikor rápillanthatunk, ha éppen ezen használjuk a GPS-t. Az üzenetekkel azonban már bánjunk óvatosabban, ne merüljünk el az olvasásukban. Mert sajnos akár tragédiába is torkollhat a vezetés közbeni mobilozás, akárcsak Jacy esetében.
Ha azonban jobban biztonságban érezzük magunkat úgy, hogy nem kell lefelé pillantgatni a mobilra, akkor szerezzünk be egy autós mobiltartót. Ebben a cikkünkben összegyűjtöttük a leghasznosabb típusokat.
Sport fokozatban megindul alattad
Mivel hozzánk a modell csúcskategóriás darabja került, így ebben a lehető legtöbb biztonsági és kényelmi funkciót megtaláltuk: kulcsnélküli nyitás, zárás és indítás, fűthető első szélvédő, fűthető első ülések, FOCAL hifi-rendszer, sávtartó, holttérfigyelő, tempomat és sebességhatároló, tolatóradar és -kamera, félutomata parkolóasszisztens párhuzamos és merőleges parkolással, meredek lejtőn sebességet szabályozó funkció, stb.
Háromféle vezetési mód közül választhatunk: a takarékos, ám kissé lomha vezetést eredményező Eco, az átlagos Normal, és a dinamikus, de a fogyasztást megemelő Sport mód közül. Természetesen nem hagyhattuk ki a Sport fokozatot, élveztük, ahogy felbőg a motor és megindul alattunk az autó.
Az új Peugeot 2008 négyféle felszereltséggel kapható: Active, Allure, GT Line és GT. A motorválaszték is igen gazdag: a dízel és benzines mellett idéntől teljesen elektromos hajtással is elérhető. Az 1.2-es PureTech benzinmotor választható 6 fokozatú manuális váltóval (100 LE / 130 LE) vagy 8 fokozatú automatával (130 LE / 155 LE). Az 1.5-ös dízel manuális váltóval 100 , automatával 130 lóerős. Az elektromos változat 136 lóerős (110 kW) és 320 km hatótávra képes teljes feltöltöttséggel.
Peugeot 2008: a kicsi, sportos autók és a nagy SUV-ok gyermeke?
Amikor tavaly év végén kipróbáltuk az új Peugeot 208-at, akkor kezdődött a kisebb, sportosabb modellek iránti rajongásom. Ez az érzés pedig csak fokozódott bennem például a MINI vagy az Oper Corsa GS Line vezetése közben. Igaz, egy kicsit meginogtam a SUV-ok tesztelése során, mert tetszett a biztonságot adó méretük, gazdag feleszereltségük, kényelmes vezetésük. Nem hiába lett a nők egyik kedvenc modellje a városi crossover… Az új Peugeot 2008 pedig épp az a modell, amely ötvözi ennek a két típusnak az előnyeit. Sportos, vagány, és dinamikus, ugyanakkor biztonságot adó, kényelmes, tágas, pont jó méretű. És ami nagyon fontos: különeges, egyedi a dizájnja kívül-belül. Ami nekem nagyon tetszik!
A tesztautó adatai
Típus: Peugeot 2008 GT
Kedvezményes ár extrák nélkül: 10 240 000 Ft (kedvezményes indulóár: 5 590 000 Ft)
Teljes ár extrákkal és kedvezményekkel: 11 300 000 Ft
Motor: 1.2 PureTech benzin
Teljesítmény: 155 lóerő
Nyomaték: 240 Nm
Váltó: 8 fokozatú automata
Gyoruslás 0-100: 8,2 mp
Méret: 4,3 m hosszú, 1,77 m széles, 1,55 m magas
Fogyasztás (gyári vegyes): 6,2 l / 100 km
Csomagtér: 434 liter, ami az ülések ledöntésével és a csomagtérpadló helyzetének változtatásával növelhető, szinte teljesen sík felületté alakítható