A középső vezérlő egységben található gombokkal állítható a klímarendszer és a belső hőmérséklet, itt található az elakadásjelző gomb, és itt van az egyik kedvencem is, a belső keringtetést szabályozó gomb. Városi forgalomban kimondottan érdemes használni! Ide került a kormány- és ülésfűtést indító kapcsoló is – sajnos ezek a funkciók az alapárban nincsenek benne, a Téli csomagban (amibe a fűthető szélvédők és ablakmosó fúvókák is beletartoznak) extraként lehet megvenni.
Kissé a kormány mögé elrejtve helyezték a műszerfalba a Start/Stop kulcs nélküli indítót. Egyre több új modell kapja meg egyébként ezt a funkciót (a kulcs nélkül nyitással és zárással együtt), aminek én kifejezetten örülök. Minden, ami a kényelmet, praktikusságot szolgálja, az szerintem csakis jól jöhet! Ilyen például az új Ford Puma lezippzározható üléshuzata is, ami a Titanium X felszereltségtől benne van az alapárban. Ez nem csak azért jó, mert könnyen leszedhető, és akár otthon a mosógépben is kimosható. Hanem azért is, mert ha például meguntad, vehetsz helyette másikat, és bármikor lecserélheted.
Masszázsfunkció és mosható tárolódoboz
Ugyanígy jó ötlet a csomagtér aljában, a felemelhető csomagtérpadló alatt elhelyezett extra rakodótér. A 80 literes MegaBoxnak köszönhetően akár 115 cm magas tárgyak is szállíthatók az új Ford Puma csomagterében. Ráadásul, a vízálló bevonattal és zárható lefolyóval ellátott doboz könnyen tisztítható, majd a koszos víz egyszerűen leengedhető. Ezentúl nem kell papírral, nejlonnal kibélelni a csomagtartót, ha koszos cuccot szeretnénk szállítani. Akár egy kisebb méretű kutya is bele ültethető, ha séta közben az eb esetleg belefetrengett volna egy nagy pocsolyába (nálunk erre már volt precedens). Arról pedig, hogy hogyan szállítsuk biztonságosan a kutyát az autóban, ebben a cikkünkben írunk.
Ugyancsak imádnivaló funkció a beépített masszázs. Ez az extra kényelmet szolgáló lehetőség ráadásul nemcsak a vezetőnek, hanem a mellette utazónak is jár! Akárcsak a deréktámasz. A masszázst három ponton lehet állítani, attól függően, hogy a hát melyik részét szeretnénk masszíroztatni. Az erősség mellett pedig az irány is szabályozható: fentről lefelé vagy fordítva haladjon a háton a masszázs. Fontos dolgok ezek, kérem szépen!
Előre jelzi a közelgő vészhelyzetet
Ha azt szeretnénk, hogy az új Ford Puma modellünk sportosan, ám ugyanakkor kényelmesen és biztonságosan is vezethető legyen, akkor könnyű dolgunk van. A modellben ugyanis 12 ultrahangos szenzor, három radar és két kamera figyeli a környezetet, információkkal látva el a Ford Co-Pilot360 technológiákat: többek között a sávtartási segédet és a táblafelismerő rendszert. Ez utóbbi segítségére van a sebesség korlátozás funkciónak, amit bekapcsolva a megengedett sebességnél egyszerűen nem tudunk gyorsabban menni. Kipróbáltam, és nagyon furcsa volt, hogy nem engedett gyorsítani. Gyorsan ki is kapcsoltam, mert egy előzésnél nagyon nem jött volna jól ez a funkció.
Újdonság a modellben a vészhelyzet előrejelzés asszisztencia, amely informál az úton kialakult veszélyes szituációkról. Annyira profi, hogy már akkor jelez, amikor az akadály még nem is látható, például egy kanyar, vagy az előttünk haladó többi jármű miatt. Így elkerülhető az ütközés és a baleset, legyen szó például útjavítási munkálatról, lerobbant autóról az út szélén, kóborló állatról, vagy figyelmetlen gyalogosról. Rám egyébként a szívbajt hozta, amikor először jelzett, hogy balról gyalogos várható. Hatásos volt a figyelmeztetés, az biztos!