Új Ford Puma: gyerekjáték a tolatás és a parkolás

A tolatásban és parkolásban is nagy segítségünkre vannak az új Ford Puma asszisztenciái. Az első és hátsó parkolóradar egyre hangosabban csipog, ha az autó egyre közelebb kerül valamilyen akadályhoz. Eközben pedig a 180 fokos látószögű tolatókamera kivetíti az érintőképernyőre az autó mögötti terület képét.

A megjelenő virtuális segédvonalakat követve pedig még könnyebben betolathatunk a kívánt helyre. Szintén a tolatást segíti a keresztirányú forgalomfigyelővel kiegészített holttérfigyelő (ez utóbbi sávváltáskor is nagyon hasznos), ami hátramenetbe kapcsolva figyelmeztet, ha éppen egy másik jármű keresztezné a nyomvonalunkat. Ha azonban nem reagálnánk a rendszer jelzésére, akkor az magától fékezni kezd.

ford puma_felirat
Jobb alul felsejlik az EcoBoost felirat is

Egyre gyakrabban merem használni az aktív parkolóasszisztenst egy-egy tesztautóban. És egyre jobban kezdem megszeretni. Eleinte ódzkodtam tőle, mert féltem, hogy a rendszer esetleg elvét valamit, és nekivezeti az autót egy másik kocsinak vagy egy oszlopnak. De rájöttem, ettől nem kell tartanom! Miután kiválasztom az érintőképernyőn, hogy melyik odalra (bal vagy jobb) és hogyan (párhuzamosan vagy merőlegesen) szeretnék beparkolni, elindulok lassan előre. És a rendszer egyszer csak jelez, mert megtalálta a megfelelő parkolóhelyet. Ekkor megkér, hogy kezdjek el lassan tolatni. Egyelőre azonban nem merem teljesen átadni az irányítást az autónak. A sebességet kicsit kontrollálom, mert elég ijesztőnek érzem már azt is, hogy a kormány magától forog (el kell teljesen engedni!), és úgy érzem, semmi beleszólásom sincs a manőverbe. De ezzel a kis kontrollal hihetetlen gyorsan és ügyesen be tudok párhuzamosan parkolni a legszűkebb résekbe is!

Fő a biztonság!

Az új Ford Puma vigyáz a vezető és az utasok épségére is. Az éberségfigyelő rendszer ugyanis folyamatosan figyeli a vezető viselkedését. Ha ezt veszi észre, hogy lankad a figyelem (erre a vezetési stílus változásából következtet), akkor egy figyelmeztető jelzés villan fel a kijelzőn, pihenést javasolva. Ám ha ennek ellenére sem állunk meg pihenni, és továbbra is fáradunk, akkor már nemcsak villog a kijelző, hanem hanggal is figyelmeztet a rendszer. Ebben az esetben érdemes megállni, és például egy kicsit átmozgatni magunkat. Ebben a cikkünkben több tippet is összeszedtünk ahhoz, hogy hogyan frissítsük fel magunkat vezetés közben.

uj ford puma titanium_orresz

Ha esetleg kölcsönadjuk az autót a friss jogsival rendelkező gyereknek, akkor valószínűleg a legtöbben halálra aggódjuk magunkat, amíg utódunk haza nem ér épségben. Ám ennek nem kell feltétlen így lennie! A MyKey segítségével ugyanis beállítható a maximális sebesség, a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztetés, sőt még az audiorendszer hangereje is. Az egyedi beállítások egyszerűen ráprogramozhatók a kulcsra. Saját magunknak pedig megtarthatunk egy korlátozások nélküli „rendszergazda” kulcsot.

Szerettem vezetni az új Ford Pumát. Egy sportos vagány kis autó, rengeteg kényelmi és vezetéstámogató asszisztenciával. Bár olykor kissé pattogósnak éreztem, de megbocsátottam neki, mivel mindeközben jól vette a kanyarokat, könnyen kormányozható volt és szinte mindenre gyorsan reagált. Tökéletes kis városi crossover, különösen azoknak, akik inkább a sportosabb SUV-okat szeretik.

uj ford puma titanium_ford puma gs line x
Állatkertből kiszabadult Pumák 🙂

A tesztautó adatai – Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid

Tesztautó alapára: 6 935 000 Ft (erre jönnek az extrák)

Hengerűrtartalom: 999 cm3

Motor: benzines

Sebességváltó: 6 fokozatú kézi

Teljesítmény: 125 LE (92 kW)

Mérete: h: 4186 mm, sz: 1805 mm (behajtott tükrökkel), m: 1554 mm

Csomagtér: 401-1161 liter (+ 80 liter MegaBox)

Ajtók száma: 5

Szállítható személyek: 5 fő

Gyorsulás 100 km/órára: 9,8 mp

Max. sebesség: 191 km/h

Kombinált gyári fogyasztás: 5,5 l / 100 km

Szén-dioxid kibocsátás: 124 g/km

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3
4