Sportosan elegáns crossover

Amikor megláttam az új Ford Puma tesztautónkat, ahogy várt rám a kereskedésben, az első benyomásom rögtön az volt, hogy ez egy vagány, sportos, csajos kis SUV. Ami ugyanakkor egy kissé elegáns is.

Később aztán, amikor jobban szemügyre vettem a Lusic Red TC fényezést kapott modellünket (az alapmodellhez a Blazer Blue szín jár, összesen tíz féle szín közül választhatunk), akkor sem változott a véleményem. Az erőteljes orrész a magas, fekete hűtőráccsal, a 17 colos kerekek (kérhető 18 és 19 colos méretben is), a fekete kerékjárati ívek, az oldalán játékosan végigfutó hullámos övvonal mind-mind a sportosság érzését erősítették bennem.

uj ford puma titanium_ecoboost hybrid
A fekete szegély krómozott mintával az övvonalon feldobja a dizájnt
Ugyanakkor a különböző helyeken felbukkanó krómszegélyek elegánssá és kissé könnyedebbé teszik a külső dizájnt. A sötétített üvegek pedig egy kis titokzatosságot csempésznek az autóba. Ha jobban megnézzük, akkor észrevehetjük, hogy itt egy kissé visszaköszön a régi kupé-érzet, hiszen a hátsó ablakok keskenyebbek, és hátrafelé szűkülnek, ami általában nem jellemző a SUV-okra. Emiatt azonban a hátul ülők nem biztos, hogy jól kilátnak az oldalsó ablakokon. Valószínűleg a közel 190 cm magas fiam egyébként sem szívesen utazna hátul hosszasan, mivel éppen hogy csak be tudta magát szuszakolni. Bár a térérzet növelhető az extraként rendelhető nyitható panorámatetővel, egy magas ember esetében a kényelmes utazáson sajnos ezen sem fog segíteni.
uj ford puma belso meret
190 centi felett már nem igazán kényelmes hátul ülni

Új Ford Puma: 5 féle vezetési mód

A vezetőülésben azonban én kifejezetten jól éreztem magam. Kényelmes az ülés, jó fogású a kormány, és minden fontos gomb kézre esik, legyen az az ajtón, kormányon vagy a középső műszeregységben. És nagyjából minden ott van, ahol általában a legtöbb autóban megszoktuk. Az oldalsó ajtón az ablakemelő és az oldalsó tükrök beállításához szükséges gombok, a kormányon a tempomat, a zene- és hívásvezérlő-gombok, a műszerfalon megjelenő információkat irányító gomb. Apropó, műszerfal! A multikormány mögötti 12,3″ monokróm kijelző egyik legszebb eleme, amikor indításkor egy puma rajzolódik ki rajta. Műszaki funkciója nem igazán van, de valljuk be, jó érzés, ha az embert szép dolgok veszik körül, ha valami szépet láthat. És ez a puma ilyen!

ford puma_kijelzo
Minden indításkor megjelenik a színes puma grafikája

Az új Ford Puma belterének fókuszpontja egyébként ez az új digitális műszerfal. A színes LCD-kijelző alakja illeszkedik a belső dizájn ívelt formáihoz, a rajta megjelenő információk színe és elrendezése a kiválasztott üzemmódnak megfelelően módosul. A Ford legújabb SUV-ja egyébként ötféle módban vezethető: Normal, Eco, Sport, Csúszós út és Terepjáró. Attól függően, hogy melyiket választjuk, úgy változnak a gyorsítás, a kormányzás és a sebességváltás paraméterei. A Sport fokozatban meglódul alattunk a kocsi, az Eco üzemmódban pedig takarékosabbra vehetjük az utazást.

ford puma titanium_muszerfal
Innovatív technológiai megoldások sora gondoskodik az egyedülálló vezetési élményről

Hogy milyen praktikus dolgok kerültek az új Pumába, a következő oldalon megtudhatod!

1
2
3
4