Elektromos Opel Corsa: hatótáv és töltés
Az elektromos autóknál az egyik legfontosabb kérdés mindig a hatótáv, vagyis hogy milyen hosszú út megtételére képes a kocsi egyetlen feltöltéssel. Nos, az elektromos Opel Corsa 337 km-t tud megtenni egyetlen feltöltéssel. Természetesen ez a legkedvezőbb feltételek között értendő, hiszen a hatótávot csökkenti például a dinamikus vezetési stílus, az emelkedő, vagy a klíma működtetése.
Ugyancsak sarkalatos pont az autó töltési lehetőségei. Az elektromos Opel Corsa számos variációban tölthető: nyilvános töltőoszlopon, gyorstöltőn (kb. 30 perc alatt 80%-ra feltölthető) és az otthoni fali konnektorba, vagy váltakozó áramú otthoni töltőállomásra (AC fali töltő, külön rendelhető) csatlakoztatva. A töltőket és adaptereket kedvünkre, és autózási szokásainknak megfelelően variálhatjuk, vásárláskor szívesen segítenek a választásban az értékesítők. Érdekesség, hogy akár egy olyan univerzális töltőt is kérhetünk, amelyen csak az adaptereket kell cserélni, és bárhol bármikor tudjuk tölteni a kocsit. A gyártó pedig kitesz magáért, ami az akkumulátorra vállalt garanciát illeti: 8 évig vagy 160 ezer kilométerig vállalja a szavatosságot. Ez idő alatt a márkaszervizekben bármikor megnézik az akkumulátor állapotát, ha kíváncsiak vagyunk rá. Az Opel továbbá az elöregedett akksik újrahasznosítására is gondolt: a fejlesztési fázisban lévő modelljeihez készít belőlük akkumulátorokat.
Vezesd sportosan és hatékonyan!
A 136 lóerős (100 kW) elektromos Opel Corsa 260 Nm nyomatékra képes, 2,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 50 km/órára, a 100-at pedig 8,1 másodperc alatt éri el. A sportos életérzést fokozza a kupé-szerű tető és az előző generációhoz képest 4,8 centivel alacsonyabb hasmagasság, valamint a 2,8 centivel alacsonyabb ülésmagasság. Ettől pedig dinamikusabb és sportosabb lesz a Corsa-e. Ezt mi is érzetük, amikor vezettük, főleg akkor, amikor a Sport vezetési módba kapcsoltunk.
A legdinamikusabban ugyanis Sport fokozatban vezethető a Corsa-e, ha szereted az erőt és a sportos haladást, akkor válaszd ezt. Ha inkább nyugodtabb vezetésre vágysz, akkor tedd Normál fokozatba, ha pedig a hatékonyságra utazol, akkor jöjjön az Eco mód! Sőt, ha az automata váltót a D (Drive) helyett a B állásba helyezed, még több energiát nyerhetsz vissza „motorfék” esetén. A rekuperatív fékezés esetén ilyenkor intenzívebb lesz a visszatöltés az akkumulátorba.
Természetesen a kormány mögötti digitális műszerfal mindig jelzi, hogy milyen szinten áll az autó töltöttsége, emellett energiafogyasztási statisztikákat, energia-visszanyerési információkat is megjelenít. Ezeket az adatokat egyébként a kocsitól távol is elérheted, ha a mobilodra letöltöd a myOpel applikációt. A telefonodon így nemcsak azt nézheted meg, hogyan áll az akksi, hanem beidőzítheted például a feltöltés elindítását vagy beállíthatod azt, hogy mikor kezdje el fűteni/hűteni az autó az utasteret. Ez nagyon kényelmes, mivel így télen nem kell fagyoskodnod a kocsiban ülve, amíg felmelegszik (bár az ülés- és kormányfűtés valamit enyhít a hidegérzeten), hanem a kellemes hőmérsékletre felmelegített autó fog várni téged. Nyáron pedig a már hűvös kocsiba pattanhatsz be.
A cikk a következő oldalon folytatódik.