Az elmúlt években találkoztunk többek között prémium kategóriás városi autókkal, kipróbáltunk középkategóriás családi SUV-kat, és olyan crossovereket is, amelyek megfizetethető áron kínáltak alternatívát az olcsóbb új autókat keresőknek. Most pedig egy olyan családi autót teszteltünk, amely a hazai piac egyik meghatározó szereplője, és tökéletes bizonyítéka annak, hogy a diszkont ár nem egyenlő a lemondással. Íme az új Dacia Sandero!
Dinamikus külső elérhető áron
Amikor 1999-ben a Renault felvásárolta a Daciát, nem is volt kérdés, hogy a márkára jellemző vonások biztosan visszaköszönnek majd a romániai autómodellekben is. Nem meglepő tehát, hogy a legújabb generációs Sanderóban egyértelműen felfedezhetőek a Clio stílusjegyei. Nem hivalkodóan, nem is kifejezetten kiugróan, inkább csak egy kellemes emléket, egy amolyan „mintha láttam már volna valahol” érzést keltve.
Az új generációs Dacia Sandero szélesebb lett, mint az elődje, ezáltal 41 milliméterrel hosszabbak lettek a nyomtávok. Magassága ezzel szemben csökkent, nem egészen egy centivel. Az első ránézésre robosztusnak tűnő Dacia Sandero, közelebbről nézve már sokkal inkább a barátságos, családi autó hangulatát idézi. Hozzánk ötajtós kivitelben, Comfort felszereltséggel érkezett a tesztautó.
A kissé haragos orr-részt az új változatban már kiegészíti a márka egyedi sajátossága, az Y-alakú LED-es fényjegy, amely elől és hátul is megtalálható. Jó pont egyébként a Daciának, hogy a LED-es menetfényt már az alapfelszereltség is tartalmazza. A komoly külsőt tovább nyomatékosítja a króm hűtőrács a hozzápasszoló díszítőcsíkkal, valamint a 16’’-os alufelnik. A Dacia Sandero egy nem túl feltűnő, ám a kor elvárásainak tökéletesen megfelelő autó lett. Még a csomagtere is kellő méretű, a maga 328 literével, amelyben négy darab szatyorakasztót is találunk. Akármennyire is szeretnék rájönni, hogy vajon miben kevesebb a Dacia Sandero külseje a drágább crossoverekéhez képest, nem igazán tudom kitalálni.
A következő oldalon megismerheted a Sandero belterét.