Autópályára inkább nem vinnénk
A Prius Plus még akkor sem túlságosan hangos, amikor a benzinmotor dolgozik benne, autópályán viszont nagyon zajossá válik. 120-130-as tempónál olyan lesz a hangja, mint egy kis háromhengeres blokknak. Éppen ezért nagyon gyorsan kialakult bennem az a kép, hogy ezt az autót inkább szánták városi és regionális közlekedésre, mint arra, hogy valaki az autópályán hasítson vele. Ráadásul az emelkedőket is nehezen veszi, jóval lomhább, mint egy erősebb benzinmotorral, vagy tisztán villanymotorral szerelt autó.
A tesztidőszak alatt felmentünk a Normafához és az M1-esen is közlekedtünk vele, ahol a biatorbágyi emelkedő előtt folyamatosan ki kellett mennem a szélső sávba, mert még egy fővel a fedélzeten is nehezen kapaszkodott fel. Mondhatjuk, hogy kissé lomha családi autó ez a Prius, akárcsak a korábban tesztelt Dacia Lodgy. Ettől függetlenül városban tényleg ideális, kormányzása precíz, pontos, és annak ellenére kényelmesen lehet vezetni, hogy kell egy kis idő, mire az ember megszokja az orrát. Menetkomfortja szinte hibátlan, ami az elülső MacPherson felfüggesztésnek és a hátsó torziós rúdnak köszönhető. A nagy tengelytávolság miatt pedig olyan érzés benne ülni, mintha csak siklana az aszfalton.
Csak lejtőn hozta a Toyota Prius Plus az elvárt fogyasztást, ami nem nehéz
Étvágya valóban nem nagy, de a katalógusban feltüntetett átlag 4,9 liter/100 km-t nem sikerült elérni plusz egy utassal és egy gyerekkel a fedélzeten. Persze, a budapesti Istenhegyi úton legurulva egyszer sikerült belőle kihozni az 1,9 l/100 kilométeres fogyasztást, de a vegyes üzemanyag-felhasználása inkább 5,2 – 7,5 l/100 km érték között alakult. Autópályán viszont mindössze 5 litert használt fel 100 kilométeren, de ennek ellenére a nagy motorzajt nem tudom elnézni neki. Nyilván a hibrid szó hallatán sokan alacsonyabb fogyasztást várnak el tőle.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az autónak nagy tömeget kell mozgásba hoznia. Saját súlya ugyanis legalább 1,5 – 1,57 tonna, össztömege pedig elérheti a 2,11 tonnát. Ekkora súly megmozgatása nem kevés energia- és üzemanyag felhasználással jár. Persze, egy hasonló kategóriájú benzin, vagy akár dízelmotorral szerelt változatot nézve elmondható, hogy a Prius+ még így is gazdaságos választás.
Nézzük a száraz tényeket!
A tesztünkben szereplő autó Active felszereltséggel 11 390 000 forintért hazavihető, és ebben olyan vezetésbiztonsági asszisztensek is benne vannak, mint a gyalogos-felismeréssel kiegészített önálló vészfék asszisztens, az ütközésre figyelmeztető asszisztens, az aktív sebességtartó automatika, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a jelzőtábla felismerő rendszer.
Családi autóknál kiemelten fontos a biztonság, ebből a szempontból sem áll rosszul a Prius Plus, hiszen elől-hátul függönylégzsákok (3. sorban is) vannak, de a vezető oldalán térdlégzsákot is beépítettek. Ebben az árban emellett benne vannak olyan kényelmi extrák is, mint az elektronikusan állítható, fűtött külső tükrök, a tisztító funkcióval ellátott automata légkondicionáló, valamint az elől-hátul elérhető elektromos ablakemelő. Fejlett navija pedig nemcsak részletes domborzati térképpel rendelkezik, hanem a trafiknál figyelmeztetést is küld.
A Prius Plust azoknak ajánljuk, akik kedvelik a sokoldalúan variálható, kényelmes, komfortos, gazdaságos családi autókat és leginkább városi közlekedésre keresik a megfelelő modellt.