Dinamikus hangvételű modellváltozattal bővít a Toyota C-HR. A GR Sport verzió januártól jelenik meg az európai márkakereskedésekben, közvetlenül utána pedig egy másik variáns is érkezik. A C-HR GR Sport modellváltozat révén a korábban már bevezetett Yaris GR Sport (2018) és Corolla GR Sport (2019) után immár a crossover-vásárlók is részesülhetnek a motorsport-ihletésű, dinamikus hangulatban. Íme az új Toyota terepjáró, amelyet a motorsport ihletett!
Könnyen felismerhető autó lett a C-HR GR Sport
A család többi tagjához hasonlóan a C-HR GR Sport sem kapott teljesítmény-növelést, ugyanakkor a rendelkezésre álló hajtásláncok (115 lóerős turbómotor, illetve 122 és 184 lóerős hibrid egységek) erejét hatékonyabban és magabiztosabban aknázhatja ki a vezető. Ez egyrészt a futómű és a kormánymű módosított hangolásának, másrészt az új Continental Premium Contact 6 abroncsoknak köszönhető. A 19 colos keréktárcsákra szerelt, 225/45 méretű abroncsok kiváló tapadást, pontos ívmeneti stabilitást, valamint csekélyebb mértékű alulkormányozottságot eredményeznek.
A C-HR GR SPORT könnyen felismerhető az embléma és a lámpatestek fekete hátteréről, az első lökhárító fényes fekete (zongoralakk) betétjéről, az első ködfényszórók azonos árnyalatú foglalatáról, a sötét krómozású hűtőmaszkról, valamint az agresszívabb kialakítású első légterelő kötényről. A zongoralakk dekoráció az oldalfali koptatóbetétekben, valamint a hátsó lámpaházaknál ismétlődik. A képet a hátsó embléma fekete háttere, az immár ismerős GR Sport logó, valamint a lökhárító egyedi alsó betéte teszi teljessé.
Az utastérben új ezüst színvilág, valamint választhatóan Alcantara vagy bőr üléskárpit várja az utasokat. Az üléseket a Gazoo Racing hivatalos színei által ihletett piros-szürke öltések díszítik. Az autó pirossal varrott, perforált bőrkormányt és piros díszítésű bőr sebességváltó kart kapott, a küszöböket egyedi betétek díszítik, és nem csak a motorindító gomb, hanem a műszerfali multi-információs kijelző indító animációja is a GR tematikát erősíti.
A C-HR GR Sport felszereltsége nem hagy maga után kívánnivalót. Sötétített üvegek, kulcs nélküli nyitás, LED-es távolsági világítás, automatikusan behajló külső visszapillantó tükrök szerepelnek a szériatartozékok listáján. Opcióként pedig motoros állítású, fűthető első ülések, valamint prémium JBL audiorendszer is rendelhető a Toyota legtüzesebb városi crossoveréhez.
Itt a C-HIC kivitel is
A jövő januártól kapható GR Sport mellett egy másik modellváltozat is megjelenik a Toyota C-HR európai kínálatában. Már idén novemberben megérkezik a márkakereskedésekbe a C-HIC kivitel. Ez nevéhez méltóan (’chic’ angolul annyit tesz, sikkes, elegánsan divatos) négy új kéttónusú színkombinációt, szintén kettős árnyalatú bőrkárpitozást, szürke tetőkárpitot, valamint vadonatúj rajzolatú (opciós) keréktárcsát kap.
A Toyota C-HR minden kivitele gazdagabb biztonsági felszereltséggel fut neki a 2021-es modellévnek. Az ütközést megelőző PCS rendszer mostantól aktív elkormányzással segít elkerülni a gyalogosok gázolását. Azt is megakadályozza, hogy kanyarodáskor ütközzünk a szemből érkezőkkel (nagy íven irányt váltva) vagy a zebrán átkelő gyalogosokkal (kis íven kanyarodva). Szintén fontos újdonság a gépkocsit a sáv középvonalában tartó LTA rendszer. Továbbá a teljes sebességtartományban aktív adaptív sebességtartó automata, amely a jelzőtábla-felismerő funkciótól kapott információk alapján képes automatikusan betartani az aktuális sebességkorlátozásokat.
Fotók: Toyota