vadonatuj-Toyota-GR-Yaris-feher
Az új GR Yaris a vadonatúj Yaris-sorozat csúcsmodellje

A Yaris WRC utcai testvérmodellje, az új Toyota GR Yaris a világ rallyversenyein szerzett tapasztalatok alapján készült. A GR Supra után ez a Toyota második GR védjegyet viselő, világszerte forgalomba kerülő modellje, amelyhez vadonatúj, 1,6 literes, háromhengeres turbómotort fejlesztettek. Teljesítménye 261 DIN lóerő/192 kW, míg a különleges, áramvonalas és könnyű karosszéria 4,9 kg/lóerő tömeg/teljesítmény arányt kínál. Mindehhez vadonatúj, kis tömegű GR-FOUR összkerékhajtás dukál. Nagy teljesítményével és alacsony tömegével ennek a gépnek mindene adott a sikerhez – akárcsak ahhoz, hogy sportos utcai kompakt ferdehátúként lélegzetelállító teljesítményt nyújtson. Lássuk, mit tud még!

Engedelmes autó lett az új Toyota GR Yaris

A mérnökök és fejlesztők az aerodinamika és a súlyelosztás tökéletesítésére, illetve a könnyű szerkezetre összpontosítottak. Az alacsonyabb tetővonalnak köszönhetően az autó jobban hasítja a levegőt; az új 1,6 literes turbómotor hátrébb helyezésével és az akkumulátor csomagtartóba telepítésével pedig jobb lett az autó balansza. Ez jobb vezethetőségben, stabilitásban, és engedelmesebb viselkedésben mutatkozik meg. A háromajtós felépítmény könnyű anyagokból, például szénszálas polimerből és alumíniumból készült elemeket is tartalmaz, így a tömeg/teljesítmény arány lenyűgöző. A platformnak köszönhetően a hátsó tengelytáv szélesebb lehet, ami helyet ad az új kettős keresztlengőkaros hátsó futóműnek. Az oldalsó szerkezeti elemeket is megerősítették, így lehetővé válik a futómű teljes potenciáljának kihasználása. Annak érdekében, hogy az elmélet a gyakorlatban is működjön, a fejlesztés során a Toyota GR Yaris tesztelését professzionális pálya- és rallyversenyzők végezték.

vadonatuj-Toyota-GR-Yaris-utcai-versenyauto
Kupészerű sziluett

Különleges felépítés

Habár az új GR Yaris a vadonatúj Yaris-sorozat csúcsmodellje, a háromajtós karosszéria tetővonala 91 milliméterrel alacsonyabb, ami kupészerű sziluettet kölcsönöz az autónak, és ezt a benyomást tovább erősítik a keret nélküli ajtók. Elölről nézve a látványos hűtőrács és a levegőbeömlők mutatják az autó GR státuszát, míg hátul széles a nyomtáv, és az izmos sárvédők alatt 18 colos könnyűfém keréktárcsák terpesztenek.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2