Sportos, közben mégis elegáns. Prémium életérzés, de megfizethető. Az Opel Insignia elképesztően sokoldalú – színekben és felszereltségben is számos variáció létezik, csak győzzünk kitalálni, mit akarunk. Két színverzióban is kezeink közé került a héten: egy 170 lóerős, vadító Electric sárga, fekete belsővel, illetve egy konszolidáltabb Rouge barna, amiben elegáns, fehér utastér várt bennünket. Tesztünkben ezúttal a vagány Grand Sport Exclusive 2.0 S/S AT8-as modellre koncentráltunk.
Az Opel üdvöskéje
Az Insignia az Opel büszkesége, nem véletlenül. A Vectrát 2008-ban leváltó Insignia a márka népszerű középkategóriás limuzinja, amely a magánszemélyeknél és flottaautóként is szép karriert futott be, közben többször komoly ráncfelvarráson esett át. Két verzióban létezik, az ötajtós Grand Sport és a kombi Grand Tourer. Nálunk egy 170 lóerős, 8 sebességes automata váltós Grand Sport példány járt, amire rendesen rákattantunk, mondjuk így. Annak ellenére, hogy 5 ajtós, formára inkább kupé-érzést hozott a sportosan lefelé ívelő tetővonal miatt. Az autó kis híján 5 méteres, tehát nem épp egy tipikus női autó, ennek ellenére magabiztosan forgolódtunk vele, könnyű volt megszokni és élvezettel vezetni.
Színekben erős az Insignia
Az Insignia a színek mestere, az autók Michelangelója – már ami a színkeverést illeti. Az Exclusive változatnál a vásárló maga választhatja ki a színskálából a különleges színt, de mód van a teljesen egyedi, személyre szabott árnyalat kikeverésére is. Ha van különleges, kedvenc árnyalatunk, most már a kocsinkon is viszontláthatjuk (némi felár ellenében), így garantáltan nem jön szembe velünk az utcán a tükörképünk. De nem csak a színekről dönthetünk, a fényezést, a lakkrétegek számát, fajtáját is mi szabhatjuk meg. Emellett dönthetünk még a kiegészítőkről és felszereltségről is természetesen, tehát a végeredmény egy olyan autó, amilyenről álmodtunk.
Az Insignia elkényeztet
Beülve a volánhoz a következő csoda a memóriás AGR ülés volt, ami tökéletes vezetőpozíciót eredményez. A vezetőülés 8 irányban állítható, beleértve a combtámaszt is, egyszóval maximális kényelemben vezethetünk. Ezt csak tetézi az első ülésekbe szerelt ülésszellőzés, amit a nyári kánikulában természetesen maxra állítottunk, így nem tapadtunk a bőrüléshez, halleluja! Az ülések masszírozó funkcióval is el vannak látva (alapfelszereltségben is), emellett az oldaltámaszok is állíthatóak elektronikusan. A fényérzékeny visszapillantó, az automata távfény, a kétzónás légkondi, a hőelnyelő szélvédő mind alapfelszereltség az Insigniában, tehát már az alapmodell is jól felszerelt, csak, hogy pár dolgot említsünk. A kényelmi extraként kérhető kulcs nélküli nyitás és indítás meg a hangszigetelt ablaküveg már csak hab a tortán – ez az autó elkényeztet, ha nem figyelünk.
Összhang minden zegzugban
Az Insignia minden részlete gondosan kidolgozott, beszálláskor azonnal a minőség érzése kerít hatalmába. A mindenhol egységesen visszatérő formák és motívumok miatt összhang és rendezettség uralkodik, látszik, hogy ezt az autót alaposan végiggondolták a tervezőasztalon. Az OPC Line bőrbevonatú kormánykerék sportos életérzést visz az élménybe, a prémium audiorendszer hibátlanul szól, egyedül a kijelző grafikája volt a környezettől idegen, azon még lehetne csiszolni. Az utastér tágas, hátul is kényelmes, annak ellenére, hogy a tető ott meredeken lejt. 490 literes csomagtartója megdöbbentően tágasnak tűnik, széles szája a nagyobb csomagok behelyezését is megkönnyíti. A szövettel borított kalaptartó pedig hangszigetel, emellett kifejezetten illik a kocsihoz.
Az Insigniát könnyű megszeretni
Az Electric sárga Insigniánkat egy 170 lóerős, 2.0 literes benzinmotorral kaptuk meg, 8 fokozatú automata váltóval. A jól beállítható ülések, a finom futómű, a dinamikusan váltó automata összességében kiváló, szerethető vezetési élménnyel ajándékozott meg minket. Annak ellenére, hogy az autó nagynak (4897 mm) mondható, biztonságosan navigálható, a sok parkolási és vezetői asszisztenciának (parkolóasszisztens félautomata kormányzással és fékezéssel szintén megtalálható volt a tesztautóban) köszönhetően minden percét élveztük. A sportos vezetői stílus épp olyan jól állt az Insigniának, mint az elegáns, kényelmes, lassabb tempó. Az Insigniával hosszabb távot is simán bevállaltunk volna, ilyen sok kényelmi extrával a vezetés kicsit se fárasztó. Felőlem akár a tengerig is kocsikázhattunk volna egy jó frutti di mare spagettiért és még aznap vissza – kár, hogy nem tettük. Majd legközelebb.
INFO-BOX:
Opel Insignia Grand Sport Exclusive 2.0 S/S AT8
Alapár: 7 400 000 Ft
Teljesítmény: 125 kW/ 170 LE
Gyorsulás: 8,9 mp
Vegyes fogyasztás: 5,5 L/100 km
CO2-kibocsátás: 145g/km
Ha érdekel az Opel legújabb nagy dobása, olvasd el cikkünket az új Opel Corsáról, ami hamarosan rendelhető lesz hazánkban is.