Fogyókúrára fogták az Opel Corsát
A hatodik generációs Opel Corsát a sportosság jegyében alakították át. Először is alapos „fogyókúrának” vetették alá, és 108 kilót dolgoztak le róla az előző generációhoz képest. Így most 980 kilós saját testtömeget tud felmutatni a karcsúsított alapmodell (a turbós alapváltozat ennél 110 kilóval nehezebb). Ám nemcsak tömegében, hanem magasságában is kisebb lett 4,8 cm-rel, és az üléspozíció szintén lejjebb csúszott 2,8 centivel.
Ugyanakkor az új dizájnelemek is azt mutatják, hogy a Corsa elkötelezte magát a sportosabb, dinamikusabb, merészebb megjelenés mellett. A különböző kategóriák közül (Corsa, Edition, GS Line, Elegance, E-Edition) pedig az Opel Corsa GS Line az, amelyik a legdögösebb és legvagányabb, ha sportos szemmel nézzük az autót.
Opel Corsa GS Line: kívül-belül szerethető
Amikor először megláttam a Peperoncino piros fényezésű autót, felcsillant a szemem. De nem csak a piros színe miatt (arról, hogy miért szeretjük annyira a piros autókat, ebben a cikkünkben írunk). Hanem a formája miatt is. Ezek a szavak jutottak hirtelen az eszembe róla: cuki, vagány, sportos, trendi. Ezeket a jelzőket pedig az Opel Corsa GS Line többek között az integrált hátsó tetőlégterelőnek, az extraként választható fekete tetőnek (fehéret is kérhetünk), a sötétített hátsó és hátsó oldalsó ablakok, a sportos lökhárítóknak, a dupla kipufogónak, a kétszínű (ezüst és mattfényű fekete) öt ikerküllős 17″ könnyűfém keréktárcsáknak köszönhette.
Amikor pedig belülről is megpillantottam, még inkább úgy éreztem, hogy igen, ez az én autóm lesz! Nem túl nagy, de nem is túl kicsi, vagány és sportos, és minden van benne, amit egy mai modelltől elvár az ember – még manuális napellenzővel felszerelt napfénytető is került bele, amitől világos és tágas lett a belső tér.
Különösen megörültem még az üléseken és a műszerfalon végigfutó piros csíkozásnak, jól feldobja a beltér hangulatát! Nem is értem, miért nem játszanak jobban a gyártók a belső terek színeivel, mintáival, dizájnjával. Szeretem, ha valaki bátrabb az átlagnál, és hozzá mer nyúlni a megszokott, már-már unalmas kivitelezéshez. Ettől még merészebb és szerethetőbb lett ez az Opel Corsa GS Line!
A sportosság a belső térben is visszaköszönt. A sportülések huzatában megjelenő piros-fehér csíkozás és varrásvonal, a könnyűfém sportpedálok, a fekete tetőkárpit azt az érzetet keltette, hogy egy sportautóban ülök. Ezt az érzést csak fokozta a Sport üzemmód (csak GS Line kivitelben érhető el), amelybe kapcsolva igencsak felbőgött a motor és megindult alattam a kocsi.
Persze az Opel Corsa GS Line fogyasztása is meglódult ekkor, és alaposan a gyárilag ígért 4,3-4,5 liter felé ugrott az értéke. Aki azonban spórolósabban szeretne utazni, az válassza a Normál vagy Eco üzemmódot. Aki pedig még sportosabb stílusra szeretne váltani, és már-már egy versenyautóban akarja érezni magát, az kapcsoljon át a 8 sebességes automata váltóból kézibe, és használja a kormány jobb és bal oldalán lévő váltófüleket. Garantált lesz a dinamikus vezetési élmény!
A cikk a következő oldalon folytatódik.