Asszisztenciából itt nincs hiány

Ám nem csak a formája, dizájnja és sportos feelingje miatt szerethető az Opel Corsa GS Line. Hanem mert olyan funkciók és vezetéstámogatási asszisztenciák kerültek bele, amelyek valóban szebbé és jobbá teszik a vezetést. No meg persze biztonságosabbá.

Nagy szerencsémre a tesztautóhoz járt az egyik nagy kedvencem, a kulcs nélküli nyitás és indítás. De a kapcsológombos kézifék, a kormányfűtés, a beépített masszázsfunkció szintén a kényelmemet szolgálta, ezek is megtalálhatók voltak az általunk kipróbált Opel Corsa GS Line modellben. A biztonságért is számos funkció felelt. A tesztautóba került például fáradtságjelző, aktív sávtartó, jelzőtábla felismerő, sebességtartó intelligens sebességszabályozóval, parkolási asszisztens, 180 fokos tolatókamera, adaptív IntelliLux LED Mátrix fényszórók. Ezek közül néhány jár alapfelszereltségként, a többit extraként lehet megvenni.

piros corsa slusszkulcs

Opel Corsa GS Line: mutatom, mit tud a multimédia

Ahogy beültem az autóba, az első volt, hogy Bluetooth-szon keresztül összekötöttem a telefonomat a kocsi multimédiás rendszerével. A vezetés közbeni mobilozás (ha kézben tartjuk a készüléket) ugyanis nagyon veszélyes, sajnos egyre több baleset történik emiatt az utóbbi időkben. Szakértők szerint olyan, mintha ittasan vezetnénk.

opel corsa gs line belterNa, de visszatérve az Opel Corsa GS Line modellre, annak is a multimédiás rendszerére. A 7 colos kijelző nem mondható valami nagynak (kérhetjük nagyobb, 10 colos méretben is, persze felárasan), de a multimédia tartalmazza a legfontosabb funkciókat, úgy mint például a gyári navigációs rendszert, a rádióadókat, az autó beállításait, a telefonnal való összekapcsolási lehetőséget, az Apple CarPlay/Android Auto opciót. A tesztautóban vezeték nélküli mobiltöltésre is volt lehetőség, de akár a hagyományos USB-csatlakozót is használhattam erre a célra. USB csatlakozóból és legbeömlőből egyébként a hátul ülőknek is jutott, mégpedig két-két darab középen, az elől ülők kartámaszának hátuljában.opel corsa gs line tarolorekesz

Nekem bejött az új Corsa

Mivel kisautóról beszélünk, ezért nem igazán családi autónak gondolom az új Corsát. Két felnőttnek tökéletes, de azért megkockáztatom, hogy egy-két kisgyerekkel is még kivitelezhető vele a hétvégi kirándulás (csomagtere 309 literes). Egy európai körút azonban már nem biztos, hogy kényelmesen megtehető lenne egy négyfős család esetében. Inkább egyedülállóknak, pároknak (fiatal és idősebb egyaránt), családi második autónak tudom elképzelni. És persze magamnak!piros opel corsa gs line

És hogy miért szerettem meg az Opel Corsa GS Line modellt? Például azért, mert egy sportos, dinamikus, vagány kis autó. Könnyű és élvezetes vezetni, tetszik a külső-belső dizájnja, gyönyörű színekben (8 féle) kérhető, sok kényelmi és biztonsági funkciója van, és nem fogyaszt sokat. Bár az egyik barátnőm az orr részére azt mondta, hogy neki az olyan papás…lehet, hogy egy kicsit igaza van, de mindezt ellensúlyozza a sportos hátsó rész, a tetőszárny, a kétféle szín, a panorámatető, a piros csíkos sportülések, no meg persze a Sport üzemmód. Amitől lendületes, dinamikus, fiatalos lesz az autó, és semmiképpen sem papás!

A tesztautó adatai – Opel Corsa 1.2 GS Line 

Tesztautó alapára: 6 810 000 Ft (erre jönnek az extrák)

Hengerűrtartalom: 1199 cm3

Motor: benzines

Sebességváltó: 8 fokozatú automata

Teljesítmény: 130 LE (96 kW)

Mérete: h: 4060 mm, sz: 1765 mm, m: 1433 mm

Csomagtér: 308 liter

Ajtók száma: 5

Szállítható személyek: 5 fő

Gyorsulás 100 km/órára: 8,7 mp

Max. sebesség: 208 km/h

Kombinált átlag fogyasztás: 4,5 l / 100 km

Szén-dioxid kibocsátás: 103 g/km

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3
4