noi autoversenyzok regen es ma

Számos olyan sportágat ismerünk, amelyekben főként a férfiak dominálnak. Nincs ez másként az autóversenyzés területén sem. Az elmúlt évszázadban azonban számos olyan női versenyző mutatta meg tehetségét a versenypályán, akik egytől-egyig elősegítették a női egyenlőséget az autóversenyzésben. De hogyan kezdődött a női autóversenyzők és a női rally élre törése? Kik azok a gyönyörű és tehetséges hölgyek, akik kimagasló eredményeikkel megmutatták, hogy a nőknek, igenis helyük van az autósport világában?

A triciklin száguldó első női autóversenyző

Az első motorizált versenyt, amelyen nők is versenyezhettek, az 1800-as években rendezték. A járművek motoros triciklik voltak, a versenypálya pedig egy lovak futtatására kialakított kör alakú út. A versenyen párizsi nők vehettek részt, ám szigorúan csak a férfi versenyzők mögött. A hölgyek a párizsi színházvilág elismert művészei voltak, a futamot Lea Lemoine nyerte meg. Ezzel megszerezte az első női versenyzőnek járó bajnok címet, és átvehette díját, egy karkötőt.

női autóversenyző Lea Lemoine-De Dion Bouton triciklin
Fotó: Wikimedia

Lea három egymást követő évben nyerte el a nívós elismerést, majd 1897-ben ötödik helyet ért el Coupe des Motorcycles versenyen. Sikerei egyre több nőt inspiráltak az autóversenyzésre. Franciaország újító elképzelése hamar elterjedt, és az 1900-as évek elején már Belgium, az Egyesült Királyság, valamint Amerika is lehetőséget nyújtott a hölgyek számára, hogy hivatalos női versenyekben mutassák meg vezetői képességüket. 

Az első Női Nagydíj: egy táncosnő nyerte meg

Fotó: Facebook/Hellé Nice Bugatti Team

1929-ben Franciaországban rendezték meg az első Női Nagydíjat, amit mindenki meglepetésre egy táncos hölgy, Hellé Nice nyert meg. Nice eltökélt szándéka volt a futam megnyerése, amelynek érdekében naponta kétszer tíz kört hajtott a versenypályán. Tehetségére hamar felfigyeltek, a Bugatti szinte azonnal felajánlotta, hogy legyen a sofőrük. A gyár számára nyilvánvalóvá vált, hogy jó üzletet kötöttek. Nice ugyanis a nagydíj napján a „Színészek bajnoksága, saját kocsijukban” versenyszámban első lett, maga mögé utasítva a férfiakat. Még ebben az évben Bugattijával felállította a nők szárazföldi rekordját (197,7 km/óra), és ezáltal a női versenyző elnyerte a The Queen of Speed (A gyorsaság királynője) becenevet.

A következő oldalon újabb fantasztikus hölgyeről olvashatsz.

1
2
3