Megbízhatósági vizsga az Északi sarkkörön túl
Miután a BMW iX a #NEXTGen 2020-as felvonásán megtartotta dizájn-világpremierjét, a bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajójának prototípusai elutaztak a sorozatgyártás előtti utolsó téli tesztekre a Skandináv-félsziget északi részére. A megbízhatósági vizsgát az Északi sarkkörön túl, extrém hideg körülmények között tartják. Többek között a modell hajtáslánc- és futómű-technológiai finomhangolására szolgál a teszt. Mindeközben a két elektromos motor, az összkerékhajtás, a járműtöltő technológia, a nagyfeszültségű akkumulátor-technológia és a hőkezelő rendszer is számot ad megbízhatóságáról. Mindezt tehát 0 Celsius fok alatti hőmérsékletben.
Lappföld kietlen, fagyos útjai várták a BMW-t
A finnországi Lappföld és az észak-norvégiai North Cape felé vezető kietlen utakon a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik nemzedéke és a futómű-technológia vezérlőrendszerei is kivételesen megterhelő útviszonyok és időjárási körülmények közepette adnak számot funkcionalitásukról. Valamint tartósságukról és megbízhatóságukról. A járatlan, fagyos utak és a jeges felületek kiváló terepfeltételeket teremtenek ahhoz, hogy a szakemberek a jármű menetdinamikai határait feszegetve hangolják tökéletesre a motorvezérlő technológia, az elektromos összkerékhajtás és a futómű-technológia vezérlőrendszereinek működését.
Itt az idő bizonyítani
A dermesztő körülmények között végzett tesztek során a BMW eDrive hajtáslánc-technológia alkotóelemei rendkívüli kihívásokkal néznek szembe. A járműtöltő technológiának és a nagyfeszültségű akkumulátoroknak a tél mélyén, extrém alacsony hőmérsékletben kell tanúbizonyságot adniuk kifogástalan hétköznapi használhatóságukról. Ahogyan a digitális kijelzőknek is, amelyeknek minden körülmények között pontos információkkal kell szolgálniuk az energiatároló egység aktuális töltöttségi szintjére, a jármű megtehető hatótávolságára és működési állapotára vonatkozóan. A hőkezelő rendszer, amelynek feladata, hogy folyamatosan biztosítsa a hajtáslánc-technológia és a nagyfeszültségű akkumulátorok optimális működési hőmérsékletét, eközben a 0 Celsius fok alatti, extrém hideggel szemben tanúsított ellenállását bizonyítja.
A kihívásokkal tűzdelt tesztprogram még a rövid idő ellenére is nagyobb igénybevételnek teszi ki a BMW iX prototípusait. Nagyobbal, mint amilyennel szemben a sorozatgyártásban készülő modelleknek teljes életciklusuk során szembesülniük kell.