Ülésfűtés, kormányfűtés, napfénytető – kell ennél több?

xceed napfénytető

Nyáron a klímát, télen viszont a fűtést próbálgatjuk előszeretettel a tesztmodellekben. Elmondhatom, hogy itt nagyon rendben volt az ülésfűtés is, ami már alacsony fokozaton gyorsan átmelegít. Akinek hozzám hasonlóan novembertől áprilisig jégkockák a kezei, az bizonyára vágyakozva sóhajt fel, amikor a kormányfűtés szót hallja. Kiemelendő, hogy a Kia XCeed Hybrid esetében nem egy átlagos kormányfűtésről beszélhetünk: villámgyorsan fűti extrém melegre, amitől olyan érzésünk lehet, mintha egy bögre forró teával melengetnénk a kezünket.

A hatalmas, részben nyitható napfénytető még a borongós szürkeségben is barátságosabbá teszi a belsőt. Az ülésekkel nem volt minden utasom maradéktalanul elégedett a rövid ülőlapok miatt. Nekem, 167 centis nőként viszont tökéletesen kényelmesek voltak, magasabbaknak már okozhat problémát. Az emelt üléspozíció miatt jobban beláthatjuk a környezetünket, ám ez a modell azoknak is tetszeni fog, akik nem szeretik a túl magasra épített városi terepjárókat, hisz itt épp csak egy picivel ülünk feljebb, mint egy átlagos autóban. TIPP: Vezetés extrákkal – biztos kell nekünk a napfénytető vagy a tempomat?

kia xceed hybrid teszt husz orsival

A kedvencem a sávtartó asszisztens volt

Az XCeed benzin, dízel, mild hybrid és plug in hybrid hajtáslánccal érhető el, melyekhez hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó jár. Tesztmodellünk most egy 160 lóerős turbó benzines mild hybrid volt automata váltóval, ami simulékonyan tette a dolgát, és nagyon kiegyensúlyozott, dinamikus vezetési élményt nyújtott. Ez is érdekelhet: Kézi vagy automata váltó: melyiket érdemes választani?

xceed automata váltó

A vezetéssegítő funkciók mindegyikével elégedett voltam, ami viszont kiemelkedő, az a sávtartó asszisztens. A korábban tapasztaltakkal ellentétben végre nem csipogó hang jelzi a felezővonal közelítését, hanem a tesztre kapott Kia XCeed Hybrid modell sokkal diszkrétebben, enyhe kormányrezgéssel figyelmeztetett.

A fogyasztása 6-7 liter között alakult főként autópályás és országúti használat mellett, ami igen barátságos. A mild hybrid rendszernek köszönhetően valamivel alacsonyabb a fogyasztása, mint egy sima benzinesnek, azonban a félmilliós felár a fogyasztás tekintetében csak hosszú (naaaaagyon hosszú) távon térül meg. Témába vág: 4 érv, ami miatt megéri hibrid vagy elektromos autóra váltani

És akkor jöjjön a Kia XCeed Hybrid ára! Lapozz!

1
2
3
4