Giorgio Armani, az újító

Giorgio Armani 1978-ban kötötte meg azt az alkut, amely a következő években megrengette az olasz divatvilágot. A legnagyobb textilmanufaktúrát működtető GFT céggel megállapodott arról, hogy gyári körülmények között, tervezői felügyelettel állítsanak elő ready-to-wear luxuskollekciókat.

Kevesebb, mint öt évvel alapítása után a márka az Egyesült Államokban kezdett terjeszkedni. Az egyre sikeresebbé váló férfi és női kollekciókkal az Armani gyorsan a nemzetközi divatvilág kedvencévé vált. Az elkövetkező évek az újabb és újabb projektek elindításáról szóltak. Ekkoriban született meg a fehérnemű és fürdőruha, a kiegészítő, és a parfüm üzletág is. Ezt nem sokkal később követte az Armani Junior, az Armani Jeans és az újabb világsikert hozó Emporio Armani, amely fiatalosabb tervezéseivel és kevésbé borsos áraival további fogyasztókat tudott elérni. 1982-ben az Emporio keretein belül elindult egy újabb fehérnemű, fürdőruha és kiegészítő üzletág is.

Az Emporio Armani hirdetési tervének megalkotásakor Giorgio ismét újításokkal állt elő. A márka tévéreklámokban és óriásplakátokon is hirdette magát, illetve már meglévő vásárlóknak prospektusokat küldött ki. A következő években a sikert sikerre halmozó luxusmárka tovább bontogatta a szárnyait. 1988-ban elindult az Armani Japan és egy újabb napszemüveg-kollekció is megszületett, de zoknikkal, ajándékkollekcióval és egy, a tömegfogyasztókat célzó, amerikai „alapmárkával” is előállt. A ’90-es években ez a tendencia folytatódott, ekkor született meg az Armani sportruházat, síruházat, lakberendezés és kozmetikum ágazat.

Armani, a nagyra törő luxusmárka

2001-ben Giorgio Armanit minden idők legsikeresebb olasz tervezőjének választották. Ekkor azonban az előző évek terjeszkedési láza jelentősen lelassult, és a végbemenő racionalizálási folyamat után ma így áll össze az „Armani-flotta”:

  • Giorgio Armani – az ide tartozó high-end, ready-to-wear kollekciók csak az Armani butikjaiban és néhány luxusüzletben érhetőek el.
  • Armani Privé – a haute couture kollekció darabjaival leggyakrabban a vörös szőnyegen találkozhatunk, az elegánsan egyszerű, de mégis látványos ruhák a hírességek kedvencei.
  • Emporio Armani – a divatház legismertebb márkája rengeteg országban, köztük Budapesten is jelen van. Az Emporio arca jelenleg Shawn Mendes, Rihanna és Rafael Nadal.
  • Armani Exchange – a tömegfogyasztókat célzó A/X mindig is Giorgio Armani egyik szívügye volt, olyannyira, hogy a 2005-ben beszálló befektetőket is kivásárolta. A márka jelenleg 31 országban érhető el, az árak 20 ezer forint körül kezdődnek.
  • Armani Junior – a gyermekmárka arca az Oscar-díjra jelölt 16 éves színésznő, Quvenzhané Wallis.
  • Armani/Casa – a lakberendezési márka bútorokkal is foglalkozik, például asztalokat is gyárt.
  • Armani/Dolci – a pralinék és csokoládék 10 ezer forintnál kezdődnek.
  • Armani/Fiori – elsőre meglepő lehet, de az Armani zászlóshajó alá befért egy virágküldő szolgáltatás is, a Fiori elsősorban Hollandiában termesztett növényekkel dolgozik.
  • Armani/Hotels – 2010-ben a Burj Khalifa alsó 39 emeletén nyílt meg az Armani hotel, a 160 szobás és lakosztályos szálloda belsejét Giorgio Armani tervezte, a bútorokat a /Casa, míg a virágokat a /Fiori szolgáltatja.

A következő oldalon megtudhatod, mi köze van Giorgio Armaninak a Fiat 500-hoz.

1
2
3